جسارت ساخت یک مدرسه را ندارید، صندلی مدیریت را رها کنید!

سرویس کردستان – روز گذشته شورای آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار شد تا در خصوص آخرین وضعیت فضاهای آموزشی و بهبود شرایط این فضاها تصمیم گیری شود.

به گزارش کُرد پرس، آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در حالی روز گذشته برگزار شد که نسبت به جلسات قبلی این شورا هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و هیچکدام از مصوبات جلسه قبلی به دلیل شانه خالی کردن مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان از زیر بار مسئولیت اجرایی نشده بود.

در این جلسه طبق روال جلسات گذشتته بر ساخت مدرسه در نواحی منفصل شهری مانند نایسر، ننله و آساوله و شهرک های جدید مانند وحدت و 5 آذر تتاکید شد که جناب مدیرکل با بهانه های واهی از زیر ساخت حتی یک مدرسه در این مناطق سرباز می زد به طوری که داد استاندار کردستان هم درآمد.

ظاهراً ساخت مدرسه در ناحیه مفصل شهری نایسر معطل یک تکه زمین در این منطقه است و جناب مدیرکل با لبخند ملیح بعد از گذشت بیش از یک سال تنها بیان می کند که زمینی در این منطقه برای ساخت مدرسه وجود ندارد و این در حالی است که روزانه اگر اخبار را رصد کنیم مسئولان از ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه گلایه و شکوایه می کنند و این یعنی زمین هست ولی جسارت ساخت یک مدرسه نیست.

در ناحیه منفصل شهری ننله نیز همین موضوع وجود دارد و راه و شهرسازی اقددام به ساخت یک مدرسه 9 کلاسه کرده و حالا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان به خود می بالد که بدون اینکه کاری کرده باشد برای بچه های این منطقه مدرسه ساخته است.

اما نکته جالب تر این نشست ساخت مدرسه در شهرک آساوله است که علیرغم اینکه شهرداری حدود یک سال پیش یک قطعه زمین را به سازان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان جهت احداث مدرسه واگذار کرده اما جناب مدیرکل از ساخت مدرسه در این مکان خودداری می کند.

جناب مدیر می فرمایند تا زمانی که شهرداری سنندج سند این زمین را رسما به آنها واگذار نکند زیر بار مسئولیت حقوقی ای مسئله نخواهند رفت چرا که ممکن است فردا روزی یک معارض پیدا شود و کار جناب مدیر به نهادهای نظارتی کشیده شود.

جالب اینجاست که زمین متعلق به شهرداری است و هیچ معارضی نداشته و تنها صدور سند این زمین 32 هکتاری در پیچ و خم های اداری گیر کرده و مشکلی از بابت ساخت مدرسه عملا در زمین شهرداری وجود ندارد اما جناب مدیر باز هم جسارت ساخت یک فضای آموزشی را برای بچه های این منطقه ندارد.

از شهردار سنندج برای شروع کار در این نقطه اصرار و از جناب مدیرکل انکار که استاندار کردستان هم از این وضعیت گلایه کرد و خطاب به مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت که در برخی کارها نباید به دنبال روند عادی و کاری باشیم و باید خارج از چارچوب به حکم انسانیت کارهای خود را پیش ببریم و در آینده نیز اگر دستگاه های نظارتی ورود کردند به راحتی می توان مشکلات را از پیش روی برداشت چرا که هدف از ترک تشریفات قانونی مشخص است.

یکی دیگر بحث های مطرح شده توسط استاندار کردستان در این نشست پیگیری روند ساخت 350 کلاس درسی بود که 22 تیر ماه سال 99 بین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استانداری کردستان بسته شد که طبق آن باید ظرف 2 سال این کلاس ها ساخته شود که حالا بعد از گذشت حدود یک سال از امضای این تفاهم نامه جناب مدیر اعلام می کند که تنها 80 کلاس آن احداث شده است و این ظرفیت بزرگ مدرسه سازی هم با استفاده از اعتبارات ملی برای بچه های کردستانی به لطف یک مدیر خنثی در حال از دست رفتن است.

جناب مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان جسارت به خرج بده و بدون تشریفات اداری کاری که باید برای بچه های این مناطق که از کوچک ترین امکانات رفاهی برخوردار نیستند انجام بده در غیر این صورت حداقل صندلی مدیریت را رها کن تا شاید کسی پیدا شود تا جسارت و شهامت حداقل یک مدرسه را در این مناطق داشته باشد.

کد خبر 12200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha