35 حلقه مار در نقاط مختلف توسط آتش نشانان سنندجی صید شده است

سرویس کردستان - معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 35 حلقه انواع مار در  نقاط مختلف سطح شهر زنده گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

به گزارش کُرد پرس، صالح زندی اظهار کرد: شهروندان با مشاهده ماردر محل زندگی یا کار خود به سامانه 125 اطلاع داده و خود از صید آن بپرهیزند.

وی با بیان اینکه هرساله با گرم تر شدن هوا شاهد ورود مارها به داخل شهر و حضور آن در منازل مسکونی شهروندان هستیم، افزود: با شروع فصل بهار و تابستان و حضور بیشتر شهروندان در دامان طبیعت معمولاً مارها به داخل خودروها راه یافته و از این طریق به داخل شهر و پارکینگ منازل راه پیدا خواهند کرد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: مارها به دلیل سمی بودن خطرناک بوده و حضور در مناطق شهری و منازل موجب ترس و وحشت شهروندان شده و همین علت باعث شده بسیاری از شهروندان با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک می کنند.

زندی یادآور شد: آتش نشانان نیز پس از دریافت گزارش بلافاصله به محل اعزام شده و ضمن دعوت افراد به آرامش با پوشش مخصوص و دستگاه مارگیر اقدام به صید مار می کنند.

وی بیان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون 35 حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خطاب به شهروندان گفت: با رویت مار و حیوانات موذی ابتدا و در اولین مرحله با سامانه 125 تماس گرفته و در گام بعد بدون هیچ گونه اقدامی از محل فاصله بگیرند.

زندی اظهار کرد: از پارک خودروها در دشت هایی که پوشش گیاهی بلند داشته خودداری کرده و قبل از اسکان، محل را بازرسی کرده تا از انتقال مار به داخل خودروی خود و انتقال آن به داخل شهرپیشگیری شود.

کد خبر 11898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha