داوود اوغلو تلاش می کرد تصویر ترکیه به عنوان حامی داعش از بین برود

سرویس ترکیه - بیرجان یورولماز در دفاعیات خود به مذاکرات حکومت با HDP و همچنین با نماینده PYD در زمان بحران کوبانی اشاره کرد.

به گزارش کردپرس، در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی، به پرونده بیرجان یورولماز عضو پیشین هیات مرکزی تصمیم گیری و اجرایی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) رسیدگی شد.

بنابرخبر گازته دیوار، بیرجان یورولماز در بخش هایی از دفاعیات خود درباره وقایع اعتراضات کوبانی با اشاره به این که احمد داوود اوغلو نخست وزیر وقت بارها با هیات مرکزی و نمایندگان HDP درباره نقش ترکیه در بحران سوریه گفتگو کرده است گفت: «احمد داوود اوغلو بارها به منظور شکستن تصویر این که حکومت ترکیه در قبال جنایت های داعش در سوریه سکوت کرده است، همچنین شکستن تصویر حکومت ترکیه به عنوان حکومتی که به داعش کمک کرده است، با اعضای HDP دیدار و گفتگو کرد. داوود اوغلو مدام بر این موضوع تاکید می کرد که باید تصویر ترکیه به عنوان حامی داعش از بین برود.»

یورولماز در ادامه دفاعیاتش با اشاره به این که HDP باعث بیرون ریختن مردم از خانه هایشان نشده است گفت: «انگار که در سوریه فاجعه انسانی رخ نداده بود، زنان مورد تجاوز گروهی واقع نشده بودند، انگار که فقط این ما بودیم که به مردم گفتیم بروید و در خیابان ها اعتراض کنید. پیش از آن مردم در خیابان ها در حال اعتراض بر علیه داعش بودند. خشونت زمانی آغاز شد که [رجب طیب] اردوغان گفت: "کوبانی سقوط خواهد کرد". خشونت با فراخوان HDP آغاز نشد.»

یورولماز درباره اتهاماتی که در کیفرخواست پرونده آمده است گفت: «در این ادعانامه ایمیلی که در آن لینک سخنرانی فیگن یوکسک داغ [رئیس پیشین HDP] وجود دارد به عنوان مدرک جرم ثبت شده. این سخنرانی یک سخنرانی عمومی در زیر سقف مجلس ترکیه بوده است. مدرک جرم دیگر بازنشر کردن اخبار روزنامه های قانونی ترکیه است. یک ایمیل برای من آمده است با این مضمون که "هزاران نفر غیر نظامی در کوبانی در معرض تهدید کشته شدن قرار دارند. نیروهای YPG [یگان های مدافع خلق] دارند از مردم در برابر حمله داعش دفاع می کنند. هزاران غیر نظامی در معرض خطر قتل عام هستند. این ایمیل از طرف PYD آمده است. من که مسئول فرستاده شدن آن به خودم نیستم. هر روز از این ایمیل ها می آید. این ایمیل ها برای خیلی ها ارسال می شود نه فقط برای اعضای HDP. دادستان این ایمیل را به عنوان مدرک جرم و ما را به عنوان مجرم اعلام کرد. اما بعد از آن صالح مسلم رئیس PYD به ترکیه آمد و با حکومت دیدار کرد. در همه منابع رسانه ای اطلاعات آن موجود است که صالح مسلم آمد و با حکومت مذاکره کرد. آن وقت ایمیلی که برای من آمده جرم محسوب می شود.»

کد خبر 11713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha