منطقه ویژە اقتصادی بانه می تواند تحولی در سرمایه‌گذاری و تولید ایجاد کند

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه با هدف سرمایه گذاری و افزایش تولید و اشتغال در استان ایجاد شده و می تواند در این حوزه ها تحول جدی ایجاد کند.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای راهبری منطقه ویژه اقتصادی بانه، اظاهر کرد: با در پیش گرفتن هر راهکاری که ممکن است باید صاحبان سرمایه را به استان آورده و از توان و سرمایه آنان برای توسعه و آبادانی منطقه بهره ببریم.

وی یکی از راه های ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران را واگذاری زمین به قیمت مناسب به آنان در منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و افزود: برای سرمایه گذار باید انگیزه ای وجود داشته باشد تا در نقطه صفر مرزی برای تولید حضور پیدا کند.

استاندار کردستان ادامه داد: دولت برای ایجاد و احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه و تامین زیرساخت ها هزینه های بسیاری کرده است و ما نباید بر سر قیمت زمین سرمایە گذاران را از‌ حضور در استان پشیمان کنیم.

مرادنیا یک بار دیگر بر ضرورت تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و یادآور شد: در گذشته می گفتند که در استان سرمایه گذاران را فراری می دهند، بنابراین مدیران با تسهیلگری کار باید خلاف این حرف را ثابت و عملا حامی سرمایه گذاران در استان و خصوصا سرمایە گذاران خارجی باشند.

وی با بیان اینکه لازم است در تهران نشستی با تعدادی از صاحبان سرمایه و مشاغل بزرگ برای حضور در استان برگزار شود، بیان کرد: باید ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد برای سرمایه گذاران داخل کشور بە خوبی تشریح شود.

استاندار کردستان به برگزاری نمایشگاە در سلیمانیه عراق اشارە کرد و گفت: این نمایشگاە اول تیر ماە در سلیمانیه گشایش می یابد و شرکت های متعددی در آن حضور پیدا می کنند و از این فرصت هم می توان برای جذب سرمایه گذاران استفادە کرد و نشستی در حاشیه این نمایشگاە برگزار کرد.

کد خبر 11517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha