مذاکره هیأت اقلیم کردستان در بغداد درباره قانونی کردن فروش غیر قانونی نفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق با اشاره به اینکه کلیه توافقات انجام شده بین اربیل و بغداد تاکنون، ضعیف بوده اند تأکید کرد هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان که قرار است امروز وارد بغداد شود درباره سازوکار قانونی کردن فروش غیر قانونی نفت مذاکره خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "غالب محمد" در این باره گفت: هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان که قرار است امروز به بغداد سفر کند درباره چند موضوع مذاکره خواهد کرد که اصلی ترین آن، قانونی کردن فروش غیر قانونی نفت، حقوق کارمندان و پرونده مناطق کردنشین خارج از اقلیم کردستان یا مناطق مورد مناقشه است.

غالب محمد افزود: تنها طرفی که از همه توافقات امضا شده بین بغداد و اربیل متضرر شده است شهروندان هستند. زیرا درآمدهای نفتی به جای واریز شدن به خزانه به جیب افراد فاسد ریخته می شود.

این نماینده کرد مجلس عراق خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به بغداد، توافقی برای پرداخت به موقع و بدون تأخیر حقوق کارمندان اقلیم کردستان به دست آید.

یادآور می شود جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کردستان روز گذشته اعلام کرده بود: هیأتی از دولت اقلیم کردستان (امروز) یکشنبه برای اجرای توافق درباره بودجه و ارسال سهم بودجه از سوی دولت مرکزی برای دولت اقلیم کردستان به بغداد سفر خواهد کرد.

کد خبر 10702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha