یک باند جعل و چاپ اسکناس در مهاباد متلاشی شد

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از کشف یک باند تهیه و توزیع اسکناس های جعلی در مهاباد خبر داد.

سرهنگ رضا ظهیریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: به دنبال مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان به دایره جعل و کلاهبرداری اداره آگاهی این انتظامی مبنی بر کلاهبرداری از نامبردگان توسط فردی به هویت معلوم در مهاباد به شیوه و شگرد جعل و چاپ دلار تقلبی و فروش به چندین نفر در سطح شهرستان مراتب به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات مشخص شد که نامبرده در امر خرید و فروش پول جعلی به صورت گسترده فعالیت دارد لذا با استفاده از تجهیزات به روز و فنی پلیس، مخفیگاه فرد مورد نظر در مهاباد شناسایی شد.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: پس از تعقیب و مراقبت های لازم و کنترل توسط مامورین نهایتاً متهم در حین توزیع پول های جعلی در مهاباد دستگیر و به مقر پلیس انتقال داده شد.

ظهیریان ادامه داد: پس از بازجویی‌های فنی متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و از همدستی سه نفر دیگر و سر باند این شبکه جعلی اعتراف کرد.

وی با اشاره به دستگیری سایر افراد این شبکه جعلی چاپ اسکناس گفت: با رعایت حقوق شهروندی در اجرای دستور مقام قضایی، سریعاً نیروها به محل اختفای افراد مورد نظر اعزام و از محل اختفای نام بردگان انواع اسکناس های جعلی و ارز کشورهای مختلف کشف شد.

ظهیریان اظهار داشت: مبلغ ۳۱ میلیون و پانصد هزار ریال پول ایران، یک میلیارد و دویست میلیون تومان اسکناس جعلی و تقلبی، انواع موبایل که در امر کلاهبرداری استفاده می شدند، یک دستگاه پول شمار، تعدادی کارت عابر بانک با نام های مشخص و قابل رسیدگی، آلات و ادوات تهیه و چاپ اسکناس های جعلی از مخفیگاه نامبردگان کشف شد .

وی ادامه داد: در تحقیق از نامبردگان آنها به ۱۵ فقره کلاهبرداری به شیوه تلفنی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در شهرستان مهاباد و ۳۰ فقره کلاهبرداری تلفنی از شهرستان های همجوار به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در مجموع به ۴۵ فقره کلاهبرداری تلفنی اعتراف کردند که مراتب تشکیل پرونده انجام گرفت و متهمان تحویل مقامات قضایی داده شدند.

کد خبر 105224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha