حماسه سوم خرداد افتخاری ملی در تاریخ ایران است/شکست اسرائیل نتیجه الگوی مقاومت در خرمشهر است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: روز سوم خرداد برای همیشه در تاریخ کشورمان ثبت شده و ماندگار است اما باید بیان کنیم چه دلیرمردانی در مقابل استکبار با توکل به خدا و توجه به فرمایشات رهبری ایستادند و در چنین روزی این افتخار را آفریدند.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که در محوطه باز ستاد فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس جانانه ایستادند و افتخارات بزرگی کسب کردند.

وی با بیان اینکه این روز متعلق به همه ملت ایران از ارتشی، سپاهی و نیروهای مردمی است که چنین افتخاری را رقم زدند، افزود: هم فرمایشات امام راحل و هم منویات مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی خرمشهر، نشان از خلوص و پاکی و صداقت آن روز در وجود رزمندگان و ملت است.

استاندار کردستان ادامه داد: باید بدانیم اگر امروز دشمن جرات تجاوز به کشور ما را ندارد یک بار شکست را تجربه کرده است و اقتدار و افتخار امروز نشات گرفته از افتخارات دوران دفاع مقدس است.

مرادنیا یادآور شد: باید اینها را نسل به نسل انتقال دهیم هر چند این روز برای همیشه در تاریخ کشورمان ثبت شده و ماندگار است اما باید بیان کنیم چه دلیرمردانی در مقابل استکبار با توکل به خدا و توجه به فرمایشات رهبری ایستادند و در چنین روزی این افتخار را آفریدند.

وی با اشاره به اینکه باید به خود ببالیم که کشورمان چنین روزهای افتخارآفرینی را پشت سر گذاشته و امروز نیز پشت سر می‌گذارد، بیان کرد: باید مملکت را با همفکری و همدلی همچنان زیر سایه عنایات رهبری پیش ببریم و اقتدار کشور در سطح بین‌الملل را بیشتر کنیم.

شکست اسرائیل نتیجه الگوی مقاومت در خرمشهر است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: امروز شاهدیم الگوی مقاومت در خرمشهر و توجه به داشته‌های داخلی در محور مقاومت نتیجه می‌دهد به طوری که تسلیم رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه با فلسطین همان الگوبرداری از مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس و فتح خرمشهر است.

سردار سیدصادق حسینی به بیان اینکه به فرموده امام راحل، فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست و باید بدانیم فتح خرمشهر فوق‌العاده ارزشمند بود، اظهار کرد: عراقی‌ها آمده بودند تا در خرمشهر بمانند و حتی آن را به محمره تغییر نام داده بودند و خیلی از مناطق دیگر را به نام بخشی از عراق تلقی می‌کردند اما در پایان جنگ چیزی جز خفت و شکست عاید آنها نشد.

وی افزود: ثقل مبارزه و جنگ و دفاع برای آزادسازی خرمشهر، عده و عُده نبود چرا که بالغ بر ۲۷۰۰ دستگاه توپ و تانک پشت سر عراقی‌ها بود اما رزمندگان ما به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: براساس دیدگاه رژیم بعث عراق، دفاع از محمره دفاع از شرافت آزادگان عراقی بود چرا که آمده بودند تا خرمشهر را بخشی از خاک خود کنند و آن را تثبیت کنند اما مقاومت و ایستادگی ملت و رزمندگان ما پیروزی را به ارمغان اورد و اراده ما بر دشمن پیروز شد.

سردار حسینی یادآور شد: حیات ما و اقتدار ما از به هم پیوستن ما شکل می‌گیرد و آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط افتخار ماست که تا آخر در تاریخ کشورمان می‌ماند و با افتخار از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنیم.

وی با یادآوری دفاع جانانه رزمندگان از خاک کشورمان، بیان کرد: اگر چه در گذشته بخش‌هایی از ایران تکه تکه شده بود اما در دفاع مقدس یک سانتیمتر از خاک کشور جدا نشد.

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان نیز در این مراسم گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که سرنوشت جنگ در آن به نفع کشور تغییر پیدا کرد.

امیر حمیدرضا رحمت‌پور با بیان اینکه این مراسم در راستای پاسداشت خدمات و از خودگذشتگی‌های رزمندگان شرکت کننده در عملیات بیت‌المقدس برگزار شده است، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که سرنوشت جنگ در آن به نفع کشور تغییر پیدا کرد.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت ماه سال 61 شروع و در سوم خرداد همان سال بعد از 21 روز جنگ نفس‌گیر با پیروزی ملت ایران به پایان رسید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان ادامه داد: آزادسازی خرمشهر موجب تزریق روحیه امید، خودباوری هرچه بیشتردر ملت ایران برای شکست دشمنان شد و ماشین نظامی رژیم بعثی عراق با پیروزی ما در این عملیات تقریبا از کار افتاد.

امیر رحمت پور با اشاره به گزیده‌ای از بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی در مورد عملیات بیت‌المقدس، یادآور شد: به فرموده امام راحل فتح خرشهر فتح خاک نبود، فتح همه ارزش‌ها والایی انسانی بود.

وی با بیان اینکه ما در حالی در جنگ تحمیلی با دست خالی و در سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی به پیروزی رسیدیم که دشمن ما را یک دنیا حمایت کردند، بیان کرد: در جنگ تحمیلی از 32 کشور دنیا اسیر جنگی گرفتیم و در عملیات بیت‌المقدس کمر ارتش عراق را شکستیم و بیش از 20 هزار نیروی عراقی را به اسارت خودمات در آوردیم.

کد خبر 10294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha