ثبت جهانی کرفتو در دستور کار ويژه وزارت میراث فرهنگی قرار گرفت

سرویس کردستان - رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به میراث فرهنگی و تاریخی کردستان می تواند منجر به رونق گردشگری و شکوفایی اقتصادی منطقه شود.

به گزارش کرد پرس, محسن فتحی اظهار کرد: کردستان ظرفیت های بالایی در حوزه طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد و این مهم می تواند بستری برای شکوفایی اقتصادی باشد.

وی افزود: ارتباط عمیق و تعامل سازنده و آموزنده مردم کردستان با سازه‌ها و بنیادهای تاریخی و فرهنگی موجب شده است تا حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در اذهان همگان نهادینه شود.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ثبت جهانی کرفتو، ثبت تاریخ و گذشته مردم کردستان است و این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ منطقه خواهد بود و در این روزها خبر آغاز ثبت جهانی کرفتو می‌تواند بارقه‌ای از امید در دل مردم منطقه ایجاد کند.

فتحی از مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته با وزارت میراث فرهنگی در خصوص کرفتو خبر داد و یادآور شد: با دستور معاونت میراث فرهنگی وزیر موضوع کرفتو در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه دیواندره بیان کرد: غار کرفتو مجموعه از زیبایی‌های طبیعی و تلاش انسان‌های پیشین برای غلبه بر طبیعت و زندگی بهتر و ایمن تر است که به عنوان اولین آپارتمان مسکونی جهان شناخته می‌شود.

کد خبر 10101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha