بیشتر مطالبات کردها در بودجه 2019 عراق گنجانده می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس مجلس عراق اعلام کرد که بیشتر مطالبات کردها در لایحه بودجه 2019 عراق گنجانده شده و طی هفته جاری نیز روند تکمیل کابینه دولت جدید عراق نیز به پایان می رسد.

به گزارش کردپرس، بشیر خلیل حداد در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که طی هفته جاری تصمیم گیری نهایی در مورد مناصب باقی مانده کابینه دولت جدید عراق انجام شده و به احتمال زیاد روند تکمیل کابینه به پایان می رسد.

نایب رئیس مجلس عراق افزود که گفتگوهای مربوط به لایحه بودجه 2019عراق ادامه دارد و نکات بسیاری در این مورد و به ویژه در رابطه با سهم بودجه اقلیم کردستان مطرح شده و تغییرات اساسی در متن لایحه ایجاد و بخش عمده مطالبات کردها در لایحه بودجه عراق گنجانده می شود.

دولت پیشین عراق سهم کردها را در لایحه بودجه عراق از 17 درصد به 12.67 درصد کاهش داده و کردها در تلاش هستند از طریق رایزنی و توافق با مقامات دولت جدید عراق این سهم را با ایجاد تغییر در لایحه بودجه افزایش دهند.

بشیر حداد از حزب دمکرات کردستان در پی توافقات اقلیم و بغداد منصب نایب دوم رئیس مجلس عراق را در دوره جدید مجلس در دست گرفته است.

کد خبر 90578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha