آنانی که برای اردوغان فرش قرمز پهن کرده‌اند پاسخگوی وجدان و عدالت خواهند بود.

سرویس ترکیه - شورای رهبری PKK با صدور بیانیه ‌ای با اشاره به تصمیم دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در عدم پذیرش شکایت عبدالله اوجالان ضمن محکوم کردن این تصمیم عنوان کرده است: آنانی که برای اردوغان فرش قرمز پهن کرده‌اند پاسخگوی وجدان و عدالت خواهند بود.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هاوار نیوز، شورای رهبری PKK با صدور بیانیه ‌ای با اشاره به تصمیم دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در عدم پذیرش شکایت عبدالله اوجالان ضمن محکوم کردن این تصمیم عنوان کرده است: اروپا با چنین رویکردی آشکارا به شکنجه در امرالی مشروعیت می‌ دهد. آنانی که برای اردوغان فرش قرمز پهن کرده‌اند پاسخگوی وجدان و عدالت خواهند بود. اگر دادگاه حقوق بشر اروپا و دولت آلمان نمی ‌خواهند برابر تاریخ شرمسار باشند لازم است دست از مواضع کنونی خود بردارند و به صدای مردم کُرد و دیگر ملت های ترکیه و وجدان ‌های بیدار گوش دهند.

در این بیانیه با اشاره به خودسوزی امید آجار که در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان و سفر ادوغان به آلمان صورت گرفته است؛ آمده است: ما می‌ دانیم که عبدالله اوجالان عملیاتی اینگونه را نمی ‌پذیرد، اما این فعالیت موضعی علیه احکام دادگاه حقوق بشر اروپاست. انجام دادن چنین عملیاتی همزمان با دیدار رئیس جمهور ترکیه از آلمان پیامی واضح به دادگاه حقوق بشر اروپا، آلمان، اروپا و جهان است. دادگاه حقوق بشر اروپا در 21مین سال دستگیری عبدالله اوجالان، درخواست اعاده دادرسی وکلای پرونده را در مورد تداوم شکنجه در امرالی رد کرده است. رد کردن درخواست وکلا به معنی مشروعیت بخشیدن به شکنجه در امرالی از سوی دادگاه اروپاست. تصمیم دادگاه همزمان با سفر اردوغان به آلمان آشکارا نشان می‌دهد که آنان از دولت ترکیه حمایت می ‌کنند

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 87249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha