پیدا کردن محتکرین کار راحتی است

سرویس ایلام – نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: محتکرین کالا کسانی هستند که در گمرک دارای پرونده بوده و پیداکردن آن ها مشکل نیست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جلال میرزایی عنوان کرد: آنچه که امروز به مشکل اقتصاد دامن می‌زند کلی گویی و سطحی نگری است محتکرین کالا کسانی هستند که در گمرک دارای پرونده بوده و پیداکردن آن ها مشکل نیست، دستگاه های مسئول باید پیگیری لازم را داشته باشند.

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما باید شرایط اقتصادی را به درستی تبیین و سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول را وادار به پاسخگویی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط اقتصادی را به درستی تبیین کنیم، تصریح کرد: نهادها و سازمانها باید پاسخگو باشند، باید وظایف هر وزیر و هر ارگان را تعریف کنیم و در جاهایی که کوتاهی انجام شده و یا سیاست اشتباهی اجرایی شده است، باید برخورد شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: این که ما مرتب به دنبال یک نهاد جدید برای کنترل قیمت ها باشیم و موازی کاری انجام دهیم به جای برون رفت از مشکلات گره کوری در آن ایجاد می‌کند.

میرزایی با اشاره به تورم افسار گسیخته در شرایط فعلی اظهار داشت: از لحاظ علم اقتصاد تورم در شرایطی ایجاد می‌شود که بین عرضه و تقاضا تعادل وجود نداشته باشد یعنی عرضه پایین و تقاضا بالا باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: اما امروز در کشور این گونه نیست، بلکه «انتظار تورم» باعث افزایش تورم در کشور شده است و بسیاری از شبکه های مجازی به این موضوع دامن می‌زنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: ما باید کارشناسی شده با مسئله اقتصاد برخورد کنیم و از تشویش اذهان عمومی بپرهیزیم چرا که این امر خود به بحرانی شدن اوضاع کمک می کند.

کد خبر 87208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha