نصب رادار در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه/ عدم حضور ypg در منبج

<span style="color:#1d2838">سرویس جهان- سخنگوی نیروهای ائتلاف ضدداعش نصب رادار در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را تایید کرد اما گفت این سیستم ها جهت محافظت از جنگنده ها و نیروهای ائتلاف در این مناطق نصب شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از دیفنس وان، شان رایان، سخنگوی ائتلاف ضدداعش و شان روبرتسون، سخنگوی پنتاگون شب گذشته در یک مصاحبه مطبوعاتی آخرین تحولات در حوزه مبارزه با داعش در عراق و سوریه را تشریح کردند.

شان رایان در خصوص انتشار گزارش هایی مبنی بر نصب رادار و سستم های دفاعی در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه از جمله در کوبانی و رقه را تایید کرد اما گفت که این رادارها در جهت محافظت از هواپیماهای ائتلاف در سوریه نصب شده اند. وی تاکید کرد که مدت زیادی از نصب این رادارها در مناطق نصب شده است و تصاویری که از این رادارها منتشر شده مربوط به گذشته است.

وی تاکید کرد ائتلاف به طور مرتب به تقویت موضع خود برای تامین امنیت نیروهای ائتلاف در سوریه می پردازد.

شان رایان تعداد نیروهای آمریکا در سوریه را حدود 2000 نفر اعلام کرد.

شان روبرتسون، سخنگوی پنتاگون نیز درباره توافق میان آمریکا و ترکیه بر سر تامین امنیت شهر منج سوریه که قبلا تحت کنترل نیروهای کرد بوده گفت: این توافق همچنان به وقت خود باقی است و دو طرف به صورت جداگانه 46 بار به گشت زنی پرداخته اند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که هنوز دو کشور به صورت مشترک اقدام به گشت زنی نکرده اند اما تمرین ها در این زمینه ادامه دارد.

شان روبرتسون درباره حضور نیروهای کرد سوریه موسوم به ypg در شهر منبج گفت: طبق توافق ypg جزء نیروهایی نیست که در منبج حضور داشته باشد.

سخنگوی ائتلاف گفت نیروهای کرد-عرب سوریه در حال اجرای آخرین مراحل عملیات علیه داعش در منطه هجین سوریه هستند اما هنوز این عملیات به پیشروی عمده منجر نشده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 86711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha