عادی سازیی اوضاع کرکوک یکی از شروط همپیمانی کردها با ائتلافهای سیاسی در بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده پیشین حزب دمکرات کردستان(پارتی) در مجلس عراق گفت: بازگشت اوضاع استان کرکوک بمانند گذشته یکی از شرط های همپیمانی کردها با ائتلاف های سیاسی در بغداد است.

به گزارش کردپرس، محسن السعدون در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» لندن، افزود: کردها با توجه به تحولات صورت گرفته در پی برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان و ورود نیروهای دولت فدرال به مناطق مورد مناقشه، دارای شروطی برای همپیمانی با ائتلاف های سیاسی در عراق از جمله بازگشت اوضاع در استان کرکوک و مناطق مورد مناقشه بمانند گذشته و اجرای قانون اساسی عراق هستند.

السعدون با بیان اینکه همه احزاب سیاسی درپی تایید نتایج انتخابات پارلمانی از سوی دادگاه فدرال عراق در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته اند، افزود: احزاب کردستانی نیز مانند دیگر احزاب سیاسی در عراق به زودی نامزدهای خود را برای تصدی مناصبی در قوای سه گانه درعراق، معرفی خواهند کرد.

السعدون تاکید کرد که معرفی نامزدهای کُرد برای تصدی مناصب قوای سه گانه نیازمند توافق بین دوحزب دمکرات و اتحادیه میهنی است که دارای 44 کرسی پارلمانی هستند.

وی افزود: کردها هیچ گونه خط قرمزی برای احزابی که نامزد خود را برای تصدی منصب نخست وزیری عراق معرفی می کنند ندارد، اما دارای برنامه ای برای دولت آینده هستند که علاقه مند به اجرای آن با شرکای وطن می باشند.

کد خبر 85085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha