صدور احکام متهمان پروندۀ انفجار در تجمع کردها در آنکارا

سرویس ترکیه – 9 متهم پروندۀ انفجار در تجمع کردها در ایستگاه قطار آنکارا، هر یک به 101 بار حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، دادگاهی در آنکارا با صدور احکام سنگین، رسیدگی به پروندۀ انفجار سال 2015 در تجمع کردها در ایستگاه قطار آنکارا را، که به مرگ بیش از 100 تن و مجروح شدن بیش از 500 تن انجامید، پایان داد.

9 متهم این پرونده به اتهام قتل عامدانه، هر یک به 101 بار حبس ابد محکوم شدند. علاوه بر این، به اتهام تلاش برای قتل صدها تن دیگر که در تجمع حضور داشتند، هر یک به هزار و 173 سال حبس محکوم شدند.

در روز 10 اکتبر 2015، که مرگبارترین حملۀ تروریستی تاریخ ترکیه رقم خورد، دو بمب در تجمع احزاب و انجمن های چپ گرا، که عمدتاً متشکل از هواداران حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) بودند، توسط عوامل انتحاری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) منفجر شدند و قتل عام عظیمی روی داد.

لازم به ذکر است حکومت ترکیه همواره از سوی مخالفان، نهادهای حقوق بشری و وکلای خانواده های قربانیان به تسهیل بمب گذاری و کمک غیر مستقیم به داعش در این بمب گذاری متهم بوده است.

گفته می شود مکالمات تلفنی یکی از عوامل انتحاری این حمله ضبط شده و در مورد احتمال یک حملۀ قریب الوقوع به حکومت هشدار داده شده است، اما وی بدون مشکلی از جنوب ترکیه به محل تجمع آنکارا رسیده است.

ایلم ساری اوغلو یکی از وکلای مردم در این پرونده به خبرگزاری فرات گفته است حدود یک سال کسی به محتوای پرونده دسترسی نداشته و پس از یک سال که اسناد منتشر شدند، دریافته اند که رسیدگی قابل قبول و جامعی صورت نگرفته است.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 74139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha