دستگیری 7 شکارچی غیرمجاز در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از دستگیری 7 نفر متخلف شکار و صید در حین شکار در مهاباد خبر داد.

فاروق سخنور رییس حفاظت محیط زیست مهاباد در گفتگو با خبرنگارکردپرس گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در حوزه استحفاظی در پایین دست روستای گروس 5 نفر و در روستای عبدالله کرده از توابع مهاباد نیز 2 متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

وی افزود: از متخلفین در پایین دست روستای گروس یک قبضه اسلحه شکاری مجاز، 2 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، دو دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک و یک قطعه اردک مرمری کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شد.

سخنور تاکید کرد: اردک مرمري در سطح جهاني در خطر انقراض و نادر است به همين سبب در زمره پرندگان حمايت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست بهای شکار اردک مرمری از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ 8 میلیون ریال است که برای متخلفان صادر شد.

وی با اشاره به عملیات دستگیری شکارچیان غیر مجاز در روستای عبدالله کرده اظهار داشت: دو شب پیش نیز مأمورین یگان حفاظت محیط زیست 2 نفر شکارچی متخلف را به همراه 12 بال سهره دستگیر کردند.

سخنور گفت: این شکارچیان متخلف برابر آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست موظف به پرداخت 2 میلیون ریال جریمه نقدی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست شدند و برای تکمیل پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

کد خبر 73999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha