نچیروان بارزانی: مردم عراق، رنج های بسیاری دیده اند و شایسته زندگی بهتری هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس اقلیم کردستان در گفتگو با شبکه آمریکایی الحره گفت: ملت عراق رنج بسیاری دیده اند و شایسته زندگی بهتری هستند. زیرا عراق کشوری دارای ثروت های طبیعی و بشری فراوانی هستند و این موضوع فقط به نفت و گاز محدود نمی شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از السیاسه نیوز، "نچیروان بارزانی" افزود: خطاب به همه سیاستمداران عراقی اعلام می کنم زمان آن فرارسیده است که برای حل مشکلات عراق از نظر سیاسی و با هدف دستیابی به آینده بهتری برای کشور با همدیگر گفتگو کنیم. زیرا مردم عراق رنج های بسیاری دیده اند و شایسته زندگی بهتری هستند.

رئیس اقلیم کردستان همچنین گفت: طبیعتا داعش یک تهدید امنیتی برای سراسر عراق است و ما در گفتگو با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بر این موضوع تأکید کردیم.

نچیروان بارزانی، هر گونه سلاحی خارج از قانون را به منزله تهدیدی برای ثبات در سراسر عراق از جمله اقلیم کردستان دانست و تأکید کرد: سلاح باید در دست نیروهای دولتی باشد و مدیریت این موضوع، براساس یک چارچوب قانونی، ضروری است.

رئیس اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: ما از طرف هایی که تلاش می کنند امنیت و ثبات عراق را دچار مشکل و در خارج از چارچوب های قانونی فعالیت کنند بسیار ناراضی هستیم و بر این باوریم این اقدامات به نفع عراق نیست و به ثبات سیاسی در کشور کمکی نمی کند. بنابراین همگان باید درباره این موضوع، موضع بگیرند.

نچیروان بارزانی پیشرفت و رفاه بصره، نجف، کربلا و انبار را به منزله پیشرفت و آبادانی اقلیم کردستان دانست و گفت: هر طرحی که موجب ارائه خدمات بیشتری به مردم عراق در هر گوشه از آن شود، موجب خوشحالی ماست.

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: از امضای توافق بین شرکت توتال فرانسه و عراق حمایت می کنیم. زیرا بزرگترین مشکل عراق در مرحله کنونی، مشکل تأمین سوخت برای تولید برق است و ما از این توافق بسیار استقبال می کنیم و امیدواریم اجرای آن، سرآغازی برای ارائه خدمات بهتر به همه شهروندان عراق باشد.

نچیروان بارزانی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه مقادیر زیادی گاز هدر می رود. از سوی دیگر، عراق مجبور به خرید برق و گاز از کشورهای همسایه است. ما این اقدام را به وزارت نفت و نخست وزیر عراق تبریک می گوییم و امیدواریم این توافق به نفع همه شهروندان عراق اجرا شود.

کد خبر 7153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha