اعلام نتایج اولیه تحقیق درباره حمله به نیروهای حشد الشعبی در مرز عراق با سوریه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیر عملیات حشد الشعبی ضمن اعلام نتایج تحقیق درباره حمله اخیر به نیروهای حشد در مرز عراق و سوریه، تاکید کرد که منطقه هدف حمله تکیه گاه مهمی در دفاع از یک شهرستان مرزی به شمار می آید.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، ابومنتظر الحسینی مدیر عملیات حشد الشعبی امروز (یک شنبه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نتایج تحقیقات اولیه در رابطه با حمله دوشنبه گذشته نشان داده که یک نیروی موشکی با برنامه ریزی آمریکا، یکی از پایگاه های مهم نیروهای حشد در شهرستان القائم در شمال غرب استان مرزی الانبار در غرب و در فاصله 200 متری مرز این کشور با سوریه را هدف قرار داده است.

الحسینی با بیان این که نیروهای حشد الشعبی با اطلاع فرماندهی عملیات مشترک عراق و سرلشکر قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الجزیره و البادیه در منطقه مذکور مستقر شده بودند، تاکید کرد که المحمدی به طور اشتباه و با استناد به اطلاعات اشتباه یکی از فرماندهان، به فرماندهی عملیات مشترک اطلاع داده که نیروهای مذکور در فاصله 1500 متری مرز مستقر هستند با این حال اشتباه خود را تصحیح نکرده است.

مدیر عملیات حشد الشعبی ضمن تاکید بر این که منطقه هدف حمله از مناطق راهبردی مهم در مرز عراق و سوریه و تکیه گاه مهمی در دفاع از شهرستان القائم به شمار می آید، خاطر نشان ساخت که این حمله یک جنایت جنگی است و انتظار دارند دولت عراق از حقوق قربانیان آن دفاع کند.

این در حالی است که حشد الشعبی دوشنبه هفته گذشته ضمن اعلام این که یک پایگاه متعلق به آن در نوار مرزی عراق با سوریه هدف حمله آمریکا قرار گرفته و بی درنگ یک کمیته را برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل داده، این حمله را تلاشی برای کمک به دشمن برای تسلط بر مرز برشمرد و از طرف آمریکایی درخواست کرد در این باره توضیح دهد.

با این حال، فرماندهی عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر این که نیروهای این کشور در مرز با سوریه هدف حمله هوایی قرار نگرفته، اعلام کرد که نیروهای هدف حمله در جنوب منطقه البوکمال در داخل خاک سوریه مستقر بودند.

یک مسئول آمریکایی نیز در این باره تاکید کرد که ائتلاف بین المللی تحت رهبری این کشور هیچ گونه حمله هوایی در نزدیکی شهر البوکمال در استان مرزی دیرالزور انجام نداده و این حمله کار رژیم صهیونیستی بوده است.

کد خبر 61876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha