هیئت مشترک حزب دمکرات و اتحادیه میهنی به زودی راهی بغداد می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نمایندگان حزب دمکرات کردستان از اعزام هیئت مشترک این حزب و اتحادیه میهنی به بغداد در آینده نزدیک برای مذاکره در رابطه با تشکیل دولت جدید عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، اردلان نورالدین، نماینده حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق ظهر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با الغدپرس اعلام کرد که یک هیئت مشترک این حزب و اتحادیه میهنی راهی بغداد می شود تا با جریان های سیاسی این کشور در رابطه با تشکیل دولت جدید این کشور مذاکره کند با این حال زمان دقیق اعزام هیئت مذکور هنوز مشخص نشده است.

نورالدین از پروژه و برنامه مشترک حزب دمکرات و اتحادیه میهنی شامل خواسته های کردها خبر داده و در این باره تاکید کرد که بودجه فدرال و سهم کردها از آن، نیروهای پیشمرگ و حقوق آنها، لزوم انجام سرشماری در عراق و بررسی مسئله مناطق مورد مناقشه از مهم ترین خواسته های می باشد.

این نماینده پارلمان عراق با بیان این که درها به روی سایر احزاب کرد برای پیوستن به این هیئت مشترک باز است، خاطر نشان ساخت که کردها باید در این مرحله اختلافات خود را کنار بگذارند چرا که پیوستن احزاب مذکور به حزب دمکرات و اتحادیه میهنی برای آنها مفید بوده و بهتر است به جای منتظر ماندن نتایج بازشماری دستی آرای انتخاباتی پارلمانی اخیر، هم اکنون به این هیئت بپیوندند.

نورالدین در این باره اظهار داشت: نتایج بازشماری آرای انتخابات به نحوی بر ائتلاف های تشکیل یافته و تمامی احزاب و جریان های سیاسی تاثیر خواهد گذاشت و در نتیجه نیازمند توافق و تفاهم سیاسی برای حل و فصل مسائل و پیامدهای اعلام نتایج شمارش دستی آرا خواهیم بود.

کد خبر 61442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha