شکسته شدن رکورد پنج ساله صادرات سیب در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از شکسته شدن رکورد پنج ساله صادرات سیب از لحاظ وزنی و ارزش دلاری در این استان خبرداد.

به گزارش کردپرس، جعفرصادق اسکندری روز سه شنبه (22 بهمن ماه) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رکورد پنج ساله صادرات سیب از لحاظ وزنی و ارزش دلاری در آذربایجان‌غربی شکسته شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد 10 ماهه این استان تقدیر کرد.

وی افزود: برگزاری میز سیب کشوری در اول آبان در استان و اعزام چهار هیئت تجاری برای بازاریابی محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی به کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان و ترکیه از جمله عوامل افزایش صادرات سیب استان در پنج ساله گذشته بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن تمامی موانع و مشکلاتی که در راستای صادرات سیب درختی اعم از شاخص‌های بسته‌بندی، موانع گمرکی صادراتی و نیز تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای مصرف کننده سیب بود، بررسی شده و اقدامات مناسب انجام شد.

وی بیان کرد: بنابراین بسیاری از مشکلات سیب از تولید تا صادرات پیگیری شده و خوشبختانه به نتیجه مورد نیاز نائل شد.

اسکندری گفت: امسال صادرات سیب درختی از لحاظ وزنی 143 هزار و 377 تن به ارزش دلاری 68 میلیون 708 هزار و 758 دلار بوده که بیش‌تر به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شد.

کد خبر 55494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha