انتقاد فرماندارمهاباد ازکم کاری ارگان های فرهنگی در برگزاری پاسداشت جشن نوروز

سرویس آذربایجان غربی- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد(22اسفند) در جلسه ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان گفت: کم کاری ارگانهای فرهنگی در خصوص عدم برنامه‌ریزی برای پاسداشت عید نوروز در مهاباد محسوس است.

ایرج شجاعی افزود: برگزاری جشن های عید نوروز تنها بر عهده شهرداری مهاباد نیست بلکه ادارات متولی فرهنگی نیز باید در این امر دخیل باشند که متاسفانه تاکنون رغبتی نشان نداده اند.

فرماندارمهاباد تأکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد تاکنون اقدامات مثبتی را انجام داده‌اند و هر ساله به صورت خودجوش برنامه‌های از طرف این سازمان ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: چندین سال است که برنامه های نوروزی به طور منظم و حساب شده در مهاباد برای معرفی فرهنگ آداب و رسوم و معرفی سنت های نوروزی برگزار می شود علاوه بر آن متولیان فرهنگی شهر نیز به برگزاری مراسمات ادبی، شعر خوانی، برپایی نمایشگاه و نوروزگاه ها می پردازند در همین راستا نیز هیچ نهادی حق جلوگیری از اجرای برنامه های نوروزی را ندارد و افراد می توانند آزادانه برنامه‌های جشن نوروزی خود را در چهارچوبی مطلوب اجرا کنند.

فرماندار مهاباد ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی شادکامی برای ملت ایران تاکید کرد: برگزاری جشن ها ضمن تخلیه انرژی و شاد سازی فضای جامعه می‌توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر باشد و امیدواریم شهروندان عزیز نیز در همین راستا به برگزاری جشن های نوروزی خود بدون آسیب رساندن به یکدیگر در ایام چهارشنبه‌سوری بپردازند.

در این جلسه شهردار مهاباد نیز از جمع آوری ۹۲۰ قلاده سگ بی سرپرست توسط شهرداری مهاباد خبر داد

کامران علیزاده آذر شهردار مهاباد گفت: در جهت ارتقاء سلامت محیط شهری شهرداری مهاباد به جمع آوری سگهای بی سرپرست در سطح شهر اقدام کرده و طی قراردادی که با پیمانکار منعقد شده است تا کنون ۹۲۰ قلاده سگ جمع آوری شده است که از این تعداد ۷۹۰ قلاده توسط پیمانکار ۱۳۰ قلاده نیز توسط شهرداری به صورت زنده گیری به محل انتقال داده شده اند.

وی افزود: در دو ماه گذشته به دلیل افزایش تعداد سگ های بی سرپرست در سطح شهرستان جلساتی با اداره بهداشت و درمان، محیط زیست، منابع طبیعی و نیروی انتظامی برگزار و مقرر شد تا محلی برای جمع آوری سگ ها در نظر گرفته شود. در همین راستا با منابع طبیعی مهاباد در حال رایزنی هستیم تا زمینی را به مساحت ۴ هکتار جهت جمع آوری سگ ها در اختیار بگیریم

علیزاده آذر ادامه داد:البته رایزنی‌ها در حال انجام است و شهرداری مهاباد به صورت موقت در محدوده ی جاده ی اوزوندره چارچوبی را برای جمع آوری سگ ها در نظر گرفته که به صورت زنده گیری و در مرحله بعد عقیم سازی با شرکت پیمانکار انجام بگیرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز اظهار داشت: در هماهنگی با ارگانهای هلال احمر، نیروی انتظامی، اداره بهداشت و درمان در مدارس آموزش های لازم در خصوص مراقبت های روز چهارشنبه سوری برای دانش آموزان اجرا شده است. همچنین از افرادی که در چهارشنبه سوری سنوات قبل دچار مصدومیت شده بودند دعوت شد تا دانش آموزان را با خطرات احتمالی موادمحترقه بیشتر آشنا سازند.

کامبیز شاوله افزود: جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با خطرات احتمالی روز چهارشنبه سوری در مدارس بروشور و سی دی در میان دانش‌آموزان منتشر شده و مسابقات نقاشی و انشا نویسی نیز مرتبط با این موضوع در سطح مدارس برگزار شده است.

کد خبر 55478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha