کاهش 26 درصدی بارندگی در شهرستان پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی_ رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک شهرستان پیرانشهر گفت: در طی سه ماهه پاییز امسال شاهد کاهش 41 درصدی بارندگی در شهرستان پیرانشهر بوده ایم.

عبدالرحمن ابراهیمی، رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار کردپرس ضمن اعلام این خبر گفت: مجموع بارندگی ثبت شده در پیرانشهر از آغاز سال زراعی یعنی طی سه ماهه پاییز، ۱۱۰ میلیمتر بوده است که نسبت به نرمال دراز مدت مشابه آن، ۴۱ درصد و نسبت به پاییز سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هرچند ممکن است به صورت مقطعی و با ورود سیستم های بارشی، بارندگی های مناسبی برای منطقه داشته باشیم اما پیش بینی می شود طی سه ماهه زمستان هم همچنان مجموع بارندگی کمتر از نرمال مدت مشابه باشد.

🔹 ابراهیمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بر اساس پیش بینی نقشه ها و الگوهای دمایی انتظار می رود نیز برای زمستان جاری، به طور متوسط، دمای هوای منطقه بین ۰/۵ تا ۱/۵ درجه بالاتر از نرمال باشد و این بدان معنا نیست که دمای زیر صفر نداشته باشیم لیکن در مجموع سه ماهه منتهی به پایان سال ۹۶، دمای هوا در بسیاری از مناطق استان گرمتر از نرمال پیش بینی می شود.

کد خبرنگار: 10104

کد خبر 51115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha