تائید نتایج نهایی رفراندوم استقلال کردستان عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم کردستان، نتایج نهایی رفراندوم استقلال اقلیم کردستان را، تائید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از باس نیوز، امروز سه شنبه 18 مهر/10 اکتبر، کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم استقلال اقلیم کردستان، طی اطلاعیه ای نتایج نهایی رفراندوم استقلال اقلیم کردستان را، به صورت رسمی تائید کرد.

در این اطلاعیە آمده کە نتیجە نهایی و تائید شده رفراندوم استقلال اقلیم کردستان، در اقلیم و مناطق کردنشین خارج از مرزهای رسمی اقلیم (مناطق مورد مناقشه) از سوی شورای قضایی اقلیم، ریاست دادگاه تجدید نظر اقلیم کردستان و کمیته قضایی انتخابات و رفراندوم اقلیم مورد تائید قرار گرفته است.

بر اساس نتایج اعلام شدە از مجموع 4 میلیون و 581 هزار و 255 نفر واجد شرایط رای دادن در رفراندوم استقلال ٣ میلیون و ٣٠٥ هزار و ٩٣٥ نفر شرکت کردەاند.

٢ میلیون و ٨٦١ هزار و ٤٧٣ نفر با رای "آری" (٩٢.٧٢ درصد ) و ٢٢٤ هزار و ٤٦٤ هزار نفر نیز با رای "نە" (7.27 درصد) در رفراندوم استقلال شرکت کردە اند.

٢١٩ هزار و ٩٩٠ رای نیز باطل اعلام شدە است.

رفراندوم استقلال اقلیم کردستان در تاریخ 3 مهر/25 سپتامبر، در اقلیم کردستان و مناطق کردنشین خارج از مرزهای رسمی اقلیم در عراق برگزار شد.

کد خبر 46239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha