دو دیدگاه در بین کُردها در خصوص رفراندوم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در حالی که دیدگاهی میان کُردها برگزاری رفراندوم را حقی طبیعی دانستە و بر تحمل تبعات آن تاکید می کند، دیدگاهی دیگر، ورود جامعه جهانی به این موضوع را فرصتی برای طرح مسئلە کُرد در سطح بین المللی و قبول پیشنهادات و آغاز گفتگوها با بغداد می داند.

به گزارش کردپرس، عمر محمد عضو شورای اجرایی حزب اتحاد اسلامی کردستان(یکگرتو) در گفتگو با SNN گفت که کمیسیون عالی رفراندوم اقلیم کردستان بر اساس دو دیدگاه طرح های پیشنهادی جامعه جهانی برای جایگزینی رفراندوم را بررسی می کند.

وی افزود که دیدگاه اول برگزاری رفراندوم را حق طبیعی کُردها دانستە و تاکید می کند که حق گرفتنی است و نە دادنی و باید با تبعات آن نیز روبرو شد.

عمر محمد در ادامە می گوید دیدگاە دوم این است که با این رفراندوم جامعه جهانی به این موضوع ورود کردە و در نتیجە مسئلە کُرد در معادلات بین المللی مطرح شدە و بر این اساس، می توان با پیشنهادات جامعه جهانی تعامل کردە و از آن برای آغاز دوبارە گفتگو با بغداد استفادە کرد.

وی همچنین گفت که در حال حاضر وضعیت کنونی رو به بهبود روابط است و احتمال زیادی وجود دارد که با انجام دادن و حتی انجام ندادن این رفراندوم، اقلیم و بغداد و جامعه جهانی به تفاهم رسیدە و تنش های کنونی رفع شود.

کد خبر 45175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha