فرصت نهضت ملی مسکن برای ساخت خوابگاههای متاهلی دانشجویان

سرویس ایلام - استاندار ایلام امروز جمعه در نشست بررسی اراضی طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به مشارکت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن هستند، گفت: دانشگاهها برای ایجاد خوابگاه متاهلی از فرصت نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن برای همه سازمان ها و نهادها، دستگاه های اجرایی و دولتی که در استان هستند یک فرصت مناسب در راستای ساخت مسکن و مسکن دار شدن کارکنان، خانواده ها و سایر اقشار مختلف مردم با اختصاص زمین هایی که در اختیار دارند، است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی به ویژه دانشگاه ها حتما در استان از این فرصت برای ساختمان سازی و طرح ملی نهضت مسکن استفاده کنند، ابراز کرد: دانشگاه های استان از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو ممکن می توانند برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی متاهلی استفاده کنند.

او گفت: در برخی از شهرستان ها زمین زیاد وجود دارد و شاید استقبال از ساخت و ساز به صورت طبقاتی نداشته باشند و در این زمینه، شهرستان های مهران و دهلران اجازه ساخت مسکن به صورت ویلایی دارند.

استاندار ایلام گفت: در سایر شهرستان ها نیز در صورت داشتن زمین، این آمادگی وجود دارد که به صورت ویلایی اقدام به ساخت مسکن داشته باشند، فرصت سازی توسط دولت برای ساخت مسکن صورت گرفته است که باید از این فرصت استفاده کرد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان ها هم در راستای شناسایی زمین ها و اختصاص آن برای نهضت ملی مسکن همت مضاعفی داشته باشند، افزود: یکی از نکات مورد توجه در این طرح، تشویق و ترغیب مردم برای حضور و برگشت سمت روستاها است.

وی بیان کرد: اگر کسی تمایل داشته باشد که به سمت روستا رفته و در آنجا ساکن شود و این آمادگی وجود دارد که پانصد متر در روستاها به افراد تعلق می گیرد اما باید در آنجا ماندگار شود.

استاندار ایلام گفت: طرح الحاق زمین روستاها به روستا برای ساخت و ساز و همچنین طرح الحاق زمین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

بهرام نیا یادآور شد: در خصوص زمین های که مربوط به منابع طبیعی است و مسکن و شهرسازی متقاضی است فرایند اختصاص زمین برای نهضت ملی مسکن هر چه سریع تر با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شود.

وی بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران بایستی با نگاه جهادی برای مسکن دار شدن قشر هایی که در دهک های پایین جامعه قرار دارند تلاش کنند.

کد خبر 40486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha