ناامیدی کردهای سوریه از موضع آمریکا در برابر حمله ترکیه

سرویس جهان- مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای سوریه دموکراتیک گفت آمریکا حداقل می بایست موضع محکمی در برابر حمله ترکیه به غیرنظامیان می گرفت.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه، از موضع دولت آمریکا، به عنوان تنها همپیمان نظامی کردهای سوریه، در برابر حملات هوایی روز یک شنبه ترکیه به مناطق تحت کنترل کردها، ابراز ناامیدی و نگرانی کرد.

او به تلویزیون فرانس 24 فرانسه گفت: ایالات متحده آمریکا حداقل می بایست موضع محکمی در برابر بمباران غیرنظامیان کرد سوریه می گرفت.

فرمانده کل نیروهای SDF گفت باید آمریکا و روسیه به تعهدات خود در قبال مناطق تحت کنترل کردهای سوریه پایبند باشند و نگذارند ترکیه عملیات نظامی دیگری علیه کردهای سوریه انجام دهد.

مظلوم عبدی درباره موضع کردها در قبال حملات ترکیه گفت: ما آماده دفاع از این منطقه هستیم اما تلاش ما بر کاستن از تنشها تمرکز است و ما هر کاری را برای رسیدن به این مقصود لازم است، انجام می دهیم که از جمله این تلاشها تماس با طرفینی است که با این موضوع مرتبط هستند.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک هدف ترکیه از این حملات را عملی کردن ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه به عمق 30 کیلومتر عنوان کرد.

او هرگونه ارتباط داشتن کردهای سوریه با انفجار در استانبول ترکیه را رد کرد و افزود: ترکیه با ارتباط دادن این اتفاق به کردهای سوریه به دنبال بهانه ای برای حمله به شمال شرق سوریه است.

مظلوم عبدی موضع دولت مرکزی سوریه در برابر حمله ترکیه به کردهای سوریه را ناامید کننده خواند.

کد خبر 39737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha