پردیس سینما آزادی؛ متروپلی در دل ارومیه!

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی پردیس سینما آزادی در خیابان خیام ارومیه که در حال ساخت است، مشکل فنی دارد، اگر حوزه هنری پروژه را متوقف نکند، حادثه ای مثل متروپل آبادان اتفاق می‌افتد.

به گزارش کردپرس، حسین سپهری با اشاره به فعال شدن بخش نظارت فنی طرح‌های عمرانی و پیمانکاری در استان اظهار کرد: در گذشته حساسیت اجرای پروژه‌ها وجود نداشت ولی در دوره جدید ده‌ها نامه برای پروژه‌های مشکل دار استان تهیه و به مبادی مرتبط ارجاع دادیم.

او با اشاره به اینکه طبق نظارت‌های فنی صورت گرفته، پردیس سینما آزادی در خیابان خیام ارومیه که در حال ساخت است، مشکل فنی دارد، به ایرنا گفت: این امر به اطلاع حوزه هنری رسیده و گفته ایم که اگر متوقف نکنید، حادثه ای مثل متروپل اتفاق می‌افتد.

سپهری افزود: پروژه‌هایی که در همه شهرهای استان اجرایی می‌شود باید از نظر فنی درست باشد که در این خصوص تعارفی با کسی نداریم و گزارش‌های لازم در این باره تهیه و برای متولیان امور ارسال می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر به استان تخصیص داده شده، گفت: این رقم در سه مرحله در اختیار استان قرار گرفته و صرف اجرای پروژه‌های توسعه ای می‌شود.

سپهری افزود: البته این رقم تا پایان امسال به چهارهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود

او با اشاره به اینکه آذربایجان غربی سند توسعه نداشته است، اظهار کرد: این سند در حال حاضر با رویکرد برنامه ریزی منطقه ای در دست تهیه بوده و در کنار آن، سند راهبردی اجرایی هم برای استان تدوین می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: متاسفانه در دوره‌های گذشته، سازمان مدیریت و برنامه ریزی فقط محل توزیع بی برنامه پول بود لذا در شاخص‌های توسعه استان، هیچ تغییری نداشتیم.

او با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پروژه نیمه تمام از محل اعتبارات استانی در آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: برای اتمام این طرح ها، با قیمت های سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: این پروژه ها در بخش های مختلف بوده که با اعتبارات کنونی حدود ۱۰ سال زمان برای اجرای این طرح‌ها آن هم با قیمت های سال ۱۴۰۰ نیاز است.

گفتنی است؛ بخشی از برج‌های دوقلوی متروپل آبادان روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بر اثر شکست سازه‌ای فروریختو در این حادثه صدها نفر کشته و زخمی شدند.

پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله دلیل فروریختن این ساختمان را عدم توجه به رعایت سیستم‌های مهندسی، عدم توجه سازندگان به هشدارهای مهندسان ناظر و بی‌توجهی شهرداری آبادان به این هشدارها اعلام کرد.

کد خبر 37917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha