ورود کاروان های بزرگ نظامی ائتلاف به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ظرف دو هفته گذشته نزدیک به 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک ائتلاف به رهبری آمریکا وادر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، از ورود سه کاروان نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ظرف دو هفته گذشته خبر داد.

بر اساس گزارش این موسسه که تحولات سوریه را رصد می کند، روز گذشته کاروان ائتلاف متشکل از 80 کامیون، تجهیزات نظامی سنگین، لجستیک و سوخت مورد نیاز نیروهای ائتلاف مستقر در سوریه را از مرز اقلیم کردستان وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور کرده است.

این موسسه هدف از انتقال تجهیزات به پایگاه های ائتلاف را تلاش برای تقویت مواضع این نیرو همزمان با بالا رفتن تنشها در سوریه و احتمال بروز درگیری مستقیم و جدی میان نیروهای کرد و ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به آن عنوان کرده است.

محموله قبلی ائتلاف که از گذرگاه الولید میان اقلیم کردستان و سوریه وارد مناطق تحت کنترل کردها شده بود در پایگاه آمریکاییها در میدان نفتی العمر تخلیه شده است.

بیشتر محموله های نظامی ائتلاف از طریق اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می شود.

کد خبر 35597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha