سکوت آمریکا درباره نحوه محافظت از میدان های گازی اقلیم کردستان

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا می گوید به جز محکوم کردن حملات به میدان گازی کورمور، نمی تواند اظهارنظر دیگری درباره عوامل احتمالی حمله و یا نحوه محافظت از این میدان گازی داشته باشد.

به گزارش کردپرس، حمله سه روز پیش پهپادی به میدان گازی کورمور اقلیم کردستان که سهم زیادی در تامین انرژی نیروگاههای اقلیم کردستان دارد، واکنش های زیادی به دنبال داشت.

آمریکا 250 میلیون دلار برای توسعه این میدان گازی سرمایه گذاری کرده است و مقامات این کشور از جمله سفیر این کشور در عراق و برخی مقامات خارجه این کشور، این حمله را محکوم کرده و خواستار دستگیری و محاکمه عوامل آن شده اند.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شب گذشته در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران، بار دیگر این حمله را محکوم کرد اما در برابر پرسش برخی خبرنگاران پیرامون عوامل احتمالی این حمله سکوت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در برابر اصرار برخی خبرنگاران درباره نحوه محافظت از این میدان گازی گفت به جز محکوم کردن این حملات حرف دیگری ندارد.

مقامات کرد عراق بارها از دولت آمریکا خواسته اند برای مهار حملات موشکی و پهپادی به اقلیم کردستان سیستم های دفاع موشکی در این منطقه مستقر کند. بر اساس گزارش مجله فوربز و اندیشکده کارنگی، آمریکا دو بار اقدام به سیستم دفاع موشکی پاتریوت در اقلیم کردستان کرده است اما احتمالا، هدف از استفاده از این سیستمها، تنها دفاع از جان سربازان آمریکایی بوده است. آمریکا و اقلیم کردستان بارها یکدیگر را متحد خود اعلام کرده اند.

کد خبر 2769941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha