اقدامات خصمانه علیه کردهای سوریه از سوی گروههای تحت حمایت ترکیه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا ضمن تاکید بر حملات ترکیه علیه کردهای سوریه، از ادامه اقدامات ضدبشری گروههای تحت حمایت ترکیه در سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، گزارش جدید بازرس کل وزارت دفاع آمریکا، از ادامه حملات ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور علیه نیروهای کرد سوریه و غیرنظامیان کرد خبر داده است.

در این گزارش که پیرامون وضعیت مناطقی است که عملیات عزم راسخ به رهبری آمریکا در آنها انجام می شود، نسبت به اقدامات بی ثبات کننده ترکیه و شورشیان تحت حمایت این کشور در سوریه هشدار داده شده است.

گزارش وزارت دفاع آمریکا حاکی است که ترکیه برای اولین بار از توپخانه سنگین علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه استفاده کرده است. همچنین تاکید شده است که با وجود این که ترکیه می گوید نیروهای کرد موسوم به یگان های مدافع و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را هدف قرار می دهد اما بیشتر شهروندان غیرنظامی قربانی این حملات شده اند.

وزارت دافع آمریکا در این گزارش از نقض جدی حقوق شهروندان کرد سوریه از سوی شورشیان مورد حمایت ترکیه از جمله از طریق ربودن افراد، شکنجه، غصب اموال و تجاوز خبر داده است.

در این گزارش از ادامه حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه با وجود برقراری آتش بس پس از عملیات 2019 خبر داده شده است به طوری که ترکیه تنها در 15 روز 225 بار به این مناطق حمله کرده است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است با وجود ادامه حملات ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و تهدید مقامات در آنکارا، به نظر نمی رسد که آنکارا قصد داشته باشد عملیات نظامی گسترده ای دیگری در این مناطق انجام دهد.

کد خبر 31874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha