پرداخت های هنگفت و غيرمستقيم شرکتهای نفتی اقلیم کردستان به نمایندگان پارلمان انگلیس

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، برخی شرکت‌های نفتی اقلیم کردستان سالانه ده‌ها هزار پوند به دستیاران نمایندگان پارلمان انگلیس به منظور پیشبرد منافع اقلیم کردستان در پارلمان آن کشور پرداخت کرده اند.

به گزارش کردپرس، روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی پیرامون فساد مالی شرکت های نفتی در اقلیم کردستان ادعا کرد یک شرکت نفتی نزدیک به دولت اقلیم کردستان عراق سالانه ۵۷,۰۰۰ پوند به دستیار یکی از نمایندگان انگلیس پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش، این پرداخت ها به منظور متقاعد کردن نمایندگان انگلیس برای پیش بردن منافع دولت اقلیم کردستان در پارلمان این کشور پرداخت شده است.

تلگراف مجموعه پرداختی شرکت کارگروه در اقلیم کردستان به گری کنت، دستیار مری لیندون، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس را ۴۰۰ هزار پوند گزارش کرده است. بر اساس گزارش این روزنامه این نماینده انگلیس به همراه چند نماینده دیگر عضو گروه پارلمانی آل پارتی هستند که مسئول انتخاب گزارش و برنامه سخنرانی های نمایندگان هستند.

گری کنت گفته است گروه پارلمانی آل پارتی مربوط به اقلیم کردستان عراق، در یک دهه گذشته بیش از ۵۰ نماینده پارلمان انگلیس را بارها به اقلیم کردستان عراق آورده است. این روزنامه از گری کنت نقل کرده است که شرکت های نفتی و عمرانی زیادی در اقلیم کردستان عراق پول‌های هنگفتی برای پیشبرد سیاست های اقلیم کردستان در پارلمان انگلیس هزینه کرده اند.

بیشتر این شرکت ها ارتباط نزدیکی با دولت اقلیم کردستان عراق دارند. برخی مسئولان حوزه شفافیت و استاندارد انگلیس این قبیل پرداخت ها را عجیب و غیر معمول برای لابی کردن توصیف کردند.

کد خبر 30419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha