۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
احداث سد چناره از رؤیا تا واقعیت

سرویس ایلام - احداث سد چناره در شهرستان چرداول سالهاست به نماد عدم توانایی نمایندگان ایلام در مجلس برای لابیگری و در اولویت نبودن توسعه ایلام برای دولت‌ها تبدیل شده اما اینک، فرماندار چرداول خبرهای خوبی از عملیاتی شدن این سد بعد از سال‌ها خاک خوردن روی کاغذ می دهد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، پروژه ساخت سد چناره در شهرستان چرداول بیش از آن که اجرا شده باشد، 20 سال است که به یک پروژه تبلیغاتی در وعده‌های انتخاباتی تبدیل شده و چند نماینده را به مجلس فرستاده است و استانداران و فرمانداران متعدد برای آن رایزنی کرده اند.

در همین راستا عصر دیروز، فرمانداران چرداول و اسلام آباد (کرمانشاه) نشستی با موضوع عملیات اجرایی احداث سد چناره در محل روستای میان تنگ منصوری با هم داشتند و از این جلسه خبرهای خوبی مخابره شد.

الیاس فتاحی، فرماندار چرداول همراه با مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام با اهالی روستاهای محدوده سد چناره در میان تنگ منصوری دیدار و نشستی صمیمی برگزار کردند. فرماندار چرداول دراین نشست ضمن تقدیر و تشکر از پیگیریهای استاندار ایلام مبنی بر اخذ موافقت با اجرای این پروژه مهم و همچنین نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه سد چناره علاوه بر تامین آب شرب شهرستانهای ایلام، چرداول و سیروان باعث اشتغال زایی و همچنین به عنوان منطقه گردشگری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان چرداول و روستاهای محدوده سد در حوزه جغرافیایی شهرستان اسلام آباد را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: مهمترین موضوع کسب رضایت مالکین وساکنین روستاهای محدوده سد چناره است که ساختمانهای محل سکونت و املاک کشاورزی آنان توسط دولت برای احداث سد تملک خواهد شد و ساکنین این منطقه که اراضی و ساختمان هایشان در میسر احداث سد قرار می گیرد با اقدامات کارشناسی شده کلیه حق و حقوق قانونی آنان پرداخت می شود.

فرماندار چرداول گفت: در خصوص جابجایی و مکان یابی برای اسکان روستائیان محدوده سد چناره کارگروه هایی تشکیل شده که مسئولیت دارند نسبت به پیگری و انتخاب کارشناس در چهارچوب قوانین و تعیین میزان خسارات و همچنین زمینه لازم را برای انتخاب مکان و جابجایی فراهم نمایند.

فتاحی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی برای تسریع در انجام امورات اداری طرح و همچنین تعیین محل اسکان جدید ساکنین روستاهای در مسیر طرح، خاطرنشان کرد: 2 کارگروه تخصصی از سوی فرمانداری های چرداول و اسلام آباد تشکیل تا با اختیارات بیشتر موارد و مسائل مربوط به چگونگی اجرای پروژه را انجام دهند.

وی در این نشست از همکاری و همدلی فرماندار اسلام آباد که همکاری ویژه ای دربحث عملیاتی شدن این سد داشته است قدردانی نمود.

در خصوص سرنوشت سد چناره این مطلب را هم بخوانید:

تبدیل ساخت یک سد در ایلام به وعده انتخاباتی 20 ساله

کد خبر 303395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha