طناب دار از گردن جوان چرداولی باز شد

سرویس ایلام - یک جوان چرداولی از روستای زنجیره شهرستان چرداول که 7 سال پیش در یک نزاع مرتکب عمل قتل شده بود، با پادرمیانی مردم و مسئولین و بخشش خانواده مقتول از چوبه اعدام رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، پس از تلاش هاي فراوان اعضاي شوراي حل اختلاف، مسئولان قضايي استان ایلام، فرماندار و امام جمعه شهرستان چرداول، اعضای شورای تامین چرداول، معتمدین، بستگان و بزرگان دو طرف، آيين صلح و سازش ميان دو خانواده اسفندیاری در روستای زنجیره كه به علت وقوع قتل ميان آنها ۷ سال با هم در تب كينه و انتقام و دشمني مي سوختند، در مسجد جامع شهر سرابله برگزار شد.

فرماندار شهرستان چرداول در این مراسم اظهار کرد: اختلافات چندين ساله اي كه ميان 2 خانواده وجود داشت امروز با گردهمايي در مسجد و با اداي سوگند، اين 2 خانواده دل خود را به هم نزديك كردند و اين اختلاف بزرگ درسطح چرداول برطرف شد.

الیاس فتاحی اضافه كرد: از اين 2 خانواده به خاطر تحقق اين آرمان الهي قدرداني مي كنيم و اميدواريم اين موضوع مبنايي براي آغاز مختومه كردن همه اختلافات و دعاوي اینچنینی است كه درسطح شهرستان چرداول وجود دارد.

فرماندار چرداول خاطرنشان کرد: سنت حسنه ی صلح وسازش باعث برادری،اتحاد و امنیت بیشتر در جامعه میشود وهمگان باید این سنت را به یک فرهنگ عمومی مبدل کنند.

آذرمنش، معاون رییس دادگستری استان هم در این برنامه گفت: در 2 هفته اخیر تعداد ۳ پرونده قتل عمد در استان منجر به صلح و سازش طرفین گردید که نشانگر پایبند بودن مردم مناطق مختلف استان به این سنت معنوی است.

کد خبر 303327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha