اشاره‌ کارشناسان به تغییر تاکتیک ترکیه و شورشیان سوریه مقابل کردها

سرویس جهان- برخی کارشناسان که وضعیت در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را زیر نظر دارند، معتقدند ترکیه با صرف نظر از حمله نظامی گسترده در شمال شرق سوریه، روی بیرون کردن کردها از روستاهای خط تماس متمرکز شده است.

به گزارش کردپرس، مرکز تحلیل وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه موسوم به مرکز اطلاعات روژاوا، از تشدید حملات پهپادی، خمپاره و توپخانه ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه علیه روستاهای خط تماس تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه خبر داده است.

بر اساس گزارش این مرکز، نیروهای ترکیه و شورشیان در روزهای گذشته حملات شدیدی در دو شهرک تل تمر و زرگان و ۹ روستای اطراف آنها انجام داده اند. این مرکز حملات اخیر ترکیه به این منطقه در شمال غرب حسکه را تاکتیکی برای تخلیه این مناطق دانسته که در خط تماس میان نیروهای دموکراتیک سوریه نیروهای وابسته به ترکیه واقع شده اند.

این حملات بدیل حمله نظامی وسیع ترکیه علیه کردها مانند عملیات‌های سپر فرات و چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه عنوان شده است.

الیزا مارکوس، تحلیلگر مسائل ترکیه و کردها نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر موقعیت برای انجام عملیات نظامی وسیع ترکیه علیه کردهای سوریه فراهم نیست، بمباران شدید روستاهای خط تماس را تغییر تاکتیک ترکیه در تحت فشار قرار دادن کردها و مجبور کردن آنها به تخلیه این روستاها دانسته است.

مرکز اطلاعات روژاوا که توسط روزنامه نگاران و تحلیلگران غربی اداره می شود، همچنین از افزایش شدید حملات پهپادی ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه و متحدان آنها خبر داده است. این مرکز گفته است ترکیه از آغاز سال ۲۰۲۲ اقدام به انجام ۶ عملیات پهپادی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است که در نتیجه این حملات حداقل سه تن جان خود را از دست داده‌اند.

این مرکز همچنین از هدف قرار گرفتن نیروهای دموکراتیک سوریه توسط ترکیه خبر داده که در حال اسکورت نیروهای ناظر روسی در شمال شرق سوریه بودند.

کد خبر 30091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha