واکنش کاظمی به تکمیل کابینه به دنبال رای اعتماد مجلس عراق به وزرای پیشنهادی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق تکمیل کابینه دولت خود را انگیزه بیشتری برای اجرای برنامه آن و پایبندی به وعده های خود در برابر ملت برشمرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید این کشور عصر امروز (شنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، به رای اعتماد مجلس نمایندگان به نامزدهای تصدی همه وزارتخانه های باقی مانده کابینه دولت فدرال واکنش نشان داد.

کاظمی در پیام خود در این باره نوشت: تکمیل کابینه دولت با رای مثبت مجلس نمایندگان به افرادی که معرفی کردیم، انگیزه بیشتری برای اجرای برنامه دولت، انجام نیازمندی های مرحله کنونی و پایبندی به وعده های خود در برابر ملت ما است که منتظر عمل است نه حرف.

نخست وزیر جدید عراق در ادامه این پیام توییتری نیز افزود: از مجلس نمایندگان به دلیل اعتماد دوباره به دولت تشکر می کنم، این یک خط شروع دیگر است که با قاطعیت و استواری طی می کنیم.

این در حالی است که مجلس نمایندگان عراق بعد از ظهر امروز در یک جلسه به ریاست محمد حلبوسی و با حضور 247 عضو از مجموع 329 عضو آن، بر سر نامزدهای تصدی هفت وزارتخانه باقی مانده کابینه دولت جدید این کشور رای گیری کرد.

نمایندگان مجلس عراق در این جلسه که در حضور کاظمی برگزار شد، به فواد حسین و سالار عبدالستار، نامزدهای کُرد تصدی وزارتخانه های امور خارجه و دادگستری در کابینه دولت جدید این کشور رای اعتماد دادند و وزرای پیشنهادی برای تصدی پنج وزارتخانه دیگر یعنی نفت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی، بازرگانی و مهاجرت و آوارگان نیز از مجلس رای اعتماد گرفتند.

به دنبال آن نیز وزرای جدید کابینه دولت فدرال عراق در برابر هیئت رئیسه مجلس نمایندگان این کشور سوگند یاد کردند تا دولت کاظمی در نهایت و پس از گذشت نزدیک به یک ماه از رای اعتماد مجلس به نامزدهای تصدی 15 وزارتخانه دیگر آن، تکمیل شود.

کد خبر 282877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha