سفر معاون حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا به اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا عذرا ضیا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت غیرنظامیان، دموکراسی و حقوق‌بشر، با هدف پیشبرد امور حقوق بشری در اقلیم کردستان، با مقامات ارشد این منطقه دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از سفر عذرا ضیا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت غیرنظامیان، دموکراسی و حقوق‌بشر به اقلیم کردستان، در راستای تلاش برای بالا بردن امنیت غیرنظامیان و مسائل حقوق بشری خبر داد.

بر اساس این بیانیه او با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، مسرور بارزانی، نخست وزیر این منطقه، قباد طالبانی، معاون مسرور بارزانی و ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان دیدار و گفتگو می کند.

 وزارت خارجه آمریکا هدف از سفر معاون حقوق بشری این وزارت خانه به اقلیم کردستان، بعد از سفر او با مقامات عراقی را اعلام حمایت آمریکا از اقلیم کردستان دموکراتیک، با ثبات و دارای امنیت عنوان کرده است.

او در این سفر از مقامات اقلیم کردستان روی مسائلی همچون دفاع از حقوق بشر، آزادی رسانه و حمایت از آوارگان در این منطقه تمرکز خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از مقامات عراقی و اقلیم کردستان می خواهد وضعیت زندگی قربانیان جنایت های داعش از جمله ایزدیها را بهبود بخشند.

کد خبر 2770306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha