رسانه رسمی اتحادیه میهنی: اتحادیه میهنی علیه شکایت مسرور بارزانی در دادگاه فدرال طرح دادخواست کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رسانه رسمی اتحادیه مهینی اعلام کرد: اتحادیه مهینی علیه شکایت مسرور بارزانی مبنی بر تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، در دادگاه فدرال عراق دادخواستی طرح کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، پس از آنکه مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان که دوره نخست وزیری وی به پایان رسیده است، در دادگاه فدرال علیه رئیس کمیسیون انتخابات مجلس ثبت شکایت کرد، شالاو کسرت رسول عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان و رئیس لیست اتحادیه میهنی در اربیل، دادخواستی جهت برگزاری انتخابات در موعد مقرر به رئیس و اعضای دادگاه فدرال ارائه کرده است.

در دادخواست شالاو کسرت رسول تشریح شده است که شکایت نخست وزیر اقلیم خلاف متن ماده 19 اصل دوم اصلاحیه قانون کمیسیون انتخابات عراق به شماره 31 سال 2019 است، در این ماده آمده است؛ (در امور مربوط به انتخابات، تصمیمات شورای کمیساران جز در مراجع قضایی انتخابات، قابل تجدید نظر نیست).

همچنین تصریح شده است: زمان اقامه دعوی مغایر با متن ماده (23)آیین نامه داخلی دادگاه است که در آن آمده است: (پس از گذشت شش ماه از اعلام تاریخ انتخابات، نمی‌توان در هیچ کدام از قوانین و مصوبات مربوط به انتخابات تجدید نظر یا شکایت کرد).

با این حال شکایت اتحادیه میهنی کردستان درحالی طرح شده است که تنها یک ماه به تاریخ انتخابات مانده و این تاریخ با فرمان ریاست اقلیم صادر شده است، علاوه بر اینها دستورالعمل کمیسیون و رویه‌های آن درخصوص انتخابات، متکی به قوانین قابل اجرای انتخابات اقلیم کردستان و با استناد به حکم دادگاه فدرال به شماره 83 و معادل آن به شماره های 131 و 185 سال 2023 می‌باشد.

در متن دادخواست اتحادیه میهنی همچنین آمده است؛ توقیف یا تعلیق فعالیتهای کمیسیون دراین زمان حساس که مدت زمان کمی هم تا روز رأی گیری باقی مانده است و کمیسیون نیز قراردادهای مربوط به انتخابات از جمله چاپ فرم های رای گیری و قرارداد دستگاه ها و ماشین های رأی گیری را تکمیل کرده است، علاوه بر اینکه مردم کردستان را از عدم تشکیل دولت منتخب خود متوجه زیان بزرگی خواهد کرد، باعت هدر رفتن میلیونها دلار و همچنین ایجاد اخلال در روند فعالیتهای کمیسیون خواهد شد و از سوی دیگر تلاشها و زحمات احزاب و نامزدها به باد خواهد رفت.

کد خبر 2770268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha