نخست وزیر اقلیم کرستان نزد همان دادگاهی که پیشتر آن را غیرقانونی خوانده بود شکایت ثبت کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان علیه کمیسیون عالی مستقل انتخابات، در دادگاه عالی فدرال طرح شکایت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، مسرور بارزانی از طریق وکیل خود از کمیسیون عالی انتخابات عراق، نزد دادگاه فدرال شکایت کردە است.

نامبرده در شکایت خود آورده است: کمیسیون با تقسیم اقلیم کردستان به چهار حوزه انتخابی، قانون اساسی و احکام دادگاه فدرال را نقض کرده است، زیرا کمیسیون در تقسیم تعداد کرسی های هر حوزه‌، بر شمار رای دهندگان تکیه کرده است نه جمعیت هرکدام از حوزەها، که این برخلاف اصل 49 قانون اساسی عراق است.

وی همچنین گفته است: مادەای کە از آن شکایت کرده‌ایم ناقض مفاد قانون اساسی است که بر اساس آن باید نمایندگی همه بخشهای جمعیتی درنظر گرفته شود، اگرچه این ماده مربوط به مجلس نمایندگان عراق است، اما اصل مصوب قانون اساسی است و لازمه نمایندگی تمام اقلیتها وبخشهای جمعیتی در تمام قوه مقننه است، بنابراین کمیسیون باید اصل توازن را به‌ویژه درخصوص اقلیتهای ترکمان و مسیحی در نظر میداشت.

مسرور بارزانی از دادگاه عالی فدرال خواسته است تا یک حکم فوری مبنی بر تعویق انتخابات دور ششم پارلمان کردستان و تعلیق فعالیتهای کمیسیون عالی مستقل انتخابات تا پایان رسیدگی به این شکایت، صادر کند.

کد خبر 2770215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha