تشدید درگیری میان نیروهای کرد و شورشیان وابسته به ترکیه در سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه، درگیری ها میان نیروهای کرد سوریه و نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به آن در شمال سوریه، به طور قابل ملاحظه ای تشدید شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در سلسله گزارش هایی از تشدید درگیری میان نیروهای کرد سوریه و نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به آن در هفته گذشته خبر داد.

بر اساس گزارش این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه و که تحولات این کشور را رصد می کند، در سه روز گذشته تبادل آتش میان نیروهای کرد و شورشیان وابسته به ترکیه افزایش یافته است. بر اساس این گزارشها، نیروهای کرد سوریه توانسته اند یکی از پهپادهای انتحاری ارتش ترکیه در را شمال حلب سرنگون کنند.

همچنین به دلیل حمله شورشیان به نیروهای دولتی سوریه، حملات تلافی جویانه همزمان نیروهای کرد و نیروهای دولتی سوریه علیه شورشیان وابسته به ترکیه در شمال استان حلب، گزارش شده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، شورشیان وابسته به ترکیه، با استفاده از امکانات توپخانه ای ارتش ترکیه، روستاهای تحت کنترل کردهای سوریه در شمال این کشور را هدف آتش سنگین خود قرار داده اند.

بر اساس گزارش های این نهاد ناظر بر تحولات سوریه، با این که شورشیان و ابسته به ترکیه به شدت حدود 10 روستای تحت کنترل نیروهای کرد و مناطق تحت کنترل کردها و دولت سوریه را در شمال سوریه، طی 24 ساعت گذشته به شدت بمباران کرده اند، هنوز تلفاتی گزارش نشده است.

کد خبر 2770174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha