وزیر دفاع ترکیه: سازمان تروریستی پ.ک.ک سالها است که در شمال عراق مستقر است و عملیات تروریستی خود را از این منطقه انجام می دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان-یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه،گفت: آنکارا استراتژی خود را در مبارزه با سازمان های تروریستی تغییر داده و از اصل نابودی تروریست ها در مخفیگاه های آنها در هر کجا که حضور داشته باشند، پیروی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«آناتولی» ترکیه، یاشار گولر، وزیر دفاع این کشور با بیان اینکه سازمان تروریستی پ.ک.ک سال هااست که در شمال عراق مستقر است و عملیات تروریستی خود را از این منطقه انجام می دهد،خاطرنشان کرد: حدود 6 سال است که نیروهای امنیتی ترکیه در شمال عراق حضور دارند و این سازمان تروریستی را مجبور کرده اندکه بسیاری از مکان هایی که در شمال عراق در آنها حضور داشت،ترک کند.

گفتنی است که ترکیه در حال انجام عملیاتی برای مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است که نیروها و شهروندان آن کشور را هدف قرار می دهد و این حزب در چندین کشور منطقه از جمله سوریه، عراق و ایران فعال است.

پ‌ک‌ک همچنین کوه‌های قندیل در شمال عراق را به عنوان پایگاه خود در نظر گرفته و در بسیاری از شهرها، مناطق و دره‌ها فعال است و  نیروهایش از آنجا به داخل ترکیه حمله می‌کنند.

بغداد در پانزدهم ماه مارس، میزبان یک نشست امنیتی بین ترکیه و عراق بود که منجر به ایجاد کمیته‌های دائمی مشترک در زمینه‌های مبارزه با تروریسم، تجارت، کشاورزی، انرژی، آب، بهداشت و حمل و نقل شد.

ترکیه در بیانیه مشترک این نشست،  از تصمیم شورای امنیت ملی عراق درخصوص  گروه تروریستی پ ک ک به عنوان یک سازمان ممنوعه در این کشور، استقبال کرد.

کد خبر 2770110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha