«فرزین بلیان» سرباز وظیفه در مرزبانی بانه به شهادت رسید/ سه نفر دیگر زخمی شدند

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: در پی تیراندازی شب گذشته افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه، سرباز وظیفه «فرزین بلیان» به شهادت رسید و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش کرد پرس، سردار لطف الله دارابی گفت: بر اثر تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژاله بانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اظهار کرد: تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی به سمت ماموران پاسگاه مرزی «هنگ ژاله» صورت گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان افزود: مجروحان جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند و بررسی ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان نیز در این رابطه بیان کرد: مرزبان هنگ مرزی در یک درگیری مسلحانه در «هنگه ژاله» بانه به شهادت رسید.

سردار محمدعارف سپهری ادامه داد: شب گذشته، مرزبانان هنگ مرزی بانه، حین پایش و مراقبت از نوار مرز، درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی یادآور شد: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی، ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری به عمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در این درگیری سرباز وظیفه «فرزین بلیان» با رشادت و مقتدرانه در برابر افراد مسلح ایستادگی کرد و به شدت مجروح شد که اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر واقع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار سپهری افزود: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند.

وی با بیان اینکه شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه بود، افزود: افراد ناشناس عضو گروهک های معاند بودند؛ البته بررسی ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی و زمان و محل تشییع شهید، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، بیان کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع کرده و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش های نظام و انقلاب ادامه دارد.

کد خبر 2770055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha