حزبی که در دو سال و نیم گذشته از برگزاری انتخابات پارلمان کردستان جلوگیری کرده است، باید بازخواست شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان-پشتیوان صادق، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان،بازخواست یک حزب سیاسی را که در دو سال و نیم گذشته از برگزاری انتخابات پارلمانی دراقلیم کردستان جلوگیری کرده است، خواستار شد.

به گزارش کرپرس به نقل از خبرگزاری«شفق نیوز» پشتیوان صادق چهارشنبه 12اردیبهشت 1403 طی سخنانی در اربیل، گفت: اتحادیه میهنی کردستان از طریق دادگاه فدرال و برخلاف قانون اساسی عراق برای تغییر نتایج انتخابات در اقلیم کردستان تلاش کرده است.

وی تصریح کرد: حزب دمکرات کردستان و هر نیروی دمکراتیک دیگری حاضر به پذیرش این امر و تحمیل تصمیمات خلاف قانون اساسی به مردم اقلیم کردستان نیستند.

گفتنی است که حزب دمکرات کردستان در 18 مارس گذشته، تصمیم گرفت انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را که قرار است در ژوئن آینده برگزار شود، تحریم کند و تهدید کرد در صورت عدم پایبندی احزاب سیاسی در بغداد، به توافقاتی که منجر به تشکیل دولت عراق شد، ازپروسه سیاسی عراق خارج خواهد شد.

این تصمیم حزب دمکرات کردستان پس از احکام دادگاه عالی فدرال عراق درخصوص انتخابات پارلمان کردستان که بحث انگیز توصیف شده است، اتخاذ شد.

دادگاه  عالی فدرال عراق در 21 فوریه 2024، احکامی را در خصوص قانون انتخابات پارلمان کردستان صادر کرد که شامل لغو سهمیه کرسی های اقلیت ها و انحلال کمیسیون عالی مستقل انتخابات اقلیم کردستان و جایگزینی کمیسیون عالی مستقل انتخابات دولت فدرال به جای آن بود.

مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان نیز رای دادگاه عالی فدرال درخصوص لغو سهمیه کرسیهای اقلیت ها در انتخابات پارلمان کردستان راضربه ای به شراکت در روند سیاسی و همزیستی درعراق، توصیف کرده است.

کد خبر 2770047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha