عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان: ما از انتخابات نمی ترسیم و همیشه اول بودەایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پشتیوان صادق از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان گفت که حزب او از انتخابات هراسی ندارد، اما بدون مشارکت اقلیتها در این روند شرکت نخواهد کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از کردستان TV، پشتیوان صادق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در اربیل، روز چهارشنبه 1 می 2024 گفت که حکومت اقلیم کردستان سه بار دستور برگزاری انتخابات را داده است، اما چه کسی از برگزاری آن جلوگیری کرده است؟

این مقام حزب دمکرات کردستان بار دیگر تصمیمات دادگاه فدرال در مورد قانون انتخابات را «غیرقانونی» توصیف کرد و گفت: حزب دمکرات کردستان و هیچ نیروی دموکراتیک حاضر نیستند مسائل خلاف قانون اساسی و غیرقانونی را بر مردم کرد تحمیل کنند.

پشتوان صادق عدم شرکت حزب دمکرات کردستان به دلیل ترس از نتایج در انتخابات را رد کرد و گفت: عدم حضور حزب دمکرات کردستان در انتخابات به این دلیل نیست که می ترسد. حزب دمکرات کردستان همیشه اول بوده و خواهد بود زیرا به مردم اقلیم کردستان اعتماد دارد و مردم کردستان به حزب دمکرات کردستان اعتماد دارند.

او تاکید کرد که حزب دمکرات کردستان نمی‌تواند بدون اقلیتها در انتخابات شرکت کند، زیرا آنها در تاریخ و تمدن کردستان حضور داشته اند.

کد خبر 2770020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha