۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
ایلام تنها استان بی قطار! / مهدی زنگنه

سرویس ایلام - فعال رسانه‌ای ایلامی در یادداشتی به اعلام چند باره اتصال استان ایلام به راه ریلی در کلنگ و کلام مسئولین پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شامگاه پنج شهریور ۱۴٠۱ مقارن با هفته دولت بود که پس از سالها وعده و عید مقامات ملی و استانی به مردم مرزدار ایلام سرانجام اخبار تلویزیون محلی ایلام با انتشار گزارشی مصور از حضور یکی از مسئولین عالی رتبه کشور در ایلام و همراهی اکثر مقامات ارشد استان و نمایندگان ایلام در پارلمان برای کلنگ زنی طرح بزرگ راه آهن با حضور اصحاب رسانه در منطقه چوار خبر داد! 

فردای این روز حامیان رسانه ای دولت سیزدهم با انتشار این خبر در کانالهای خبری و زنجیره ای از رسانه های رسمی و مجازی در ید کنترل خود با هماهنگی واحد روابط عمومی استانداری ایلام بصورت یکپارچه به تبلیغات گسترده برای این خبر پرداختند و زحمات شخص استاندار ایلام و معاونین ایشان را برای انجام این مهم مورد ستایش قرار داده و بصورت پیوسته خبر از اتصال قریب الوقوع ایلام به خط ریلی دادند!

این رسانه ها سپس به نقل از استاندار تازه منصوب شده ایلام عنوان کردند که بسیار خوشحالیم در دولت سیزدهم شاهد کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور  هستیم و بهرام نیا هم به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا کنون‌ ۶۴۰ میلیارد تومان به راه آهن ایلام اختصاص یافته و البته یادآور شده بود که استارت این پروژه در سال ۹۱ زمانی که بنده به عنوان معاون سیاسی و امنیتی در استانداری در خدمت مردم ایلام بودم زده شد و این مطالبه مردم به حق است و حالا هم باید همه تلاش کنیم این امر در استان به زودی محقق شود!

وایرال این خبرها و مواضع مقامات ایلام، باعث خوشحالی مردم رنجور آن دیار محروم و مرزنشین و موجی از امید در بین آنان و حتی در میان رسانه های مستقل و منتقد دولت مستقر ایجاد کرد!

از سوی دیگر کانالهای خبری منتسب به بسطامی و فلاحی، هر کدام به سهم خود به معرفی نقش مثبت نمایندگان ایلام در پیشرفت این پروژه تاکید میکردند! 

کانال خبری آقای بسطامی اعلام کرد این پروژه مهم ۷۵ کیلومتری در قالب ۴ قطعه خواهد بود که امروز قطعه یک آن که ۱۷ کیلومتر است کلنگ زنی می‌شود که در مسیر ایوان_چوار خواهد بود و برآورد اولیه برای ۱۷ کیلومتر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است که بزودی حدود ۶۷ هزار متر مکعب در این قطعه بتن ریزی صورت می‌گیرد!

کانال خبری خانم فلاحی نماینده ایلام هم اعلام کرد که ایلام در مرکز توجه دولت و مجلس است و در خصوص توسعه راه آهن تلاش داشتیم که از دو مسیر خوزستان و کرمانشاه ایلام را به راه آهن متصل کنیم و حتی قرارگاه خاتم الانبیا تقبل کرده پس از تهیه نقشه مطالعاتی برای مسیر ریلی اندیمشک به دهلران بررسی های لازم را انجام فرماید تا این پروژه وارد فاز اجرایی شود اما ما از سوی دیگر تلاش مان این بوده راه آهن اجرایی از سمت اسلام آباد - ایلام نیز ادامه پیدا کند و بنیاد مستضعفان نیز قرار است پای کار بیاید!

و اما گویا امام جمعه ایلام هنوز با انتشار این اخبار دلخوش به رسیدن قطار به ایلام نشده بود چرا که حدود ۱٠٠ روز بعد از این تبلیغات گسترده رسانه ای یعنی پاییز ۱۴٠۱ در دفتر محل کارش و در دیدار با منصوری معاون اجرایی رئیسی و بهرام نیا تاکید کرد که توسعه راه ها و راه آهن خواسته همیشگی مردم ایلام است و باید مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گیرد!

چندی بعد اما درز یک خبر مهم از معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه باز هم مورد توجه رسانه های مستقل قرار گرفت و آن هم اینکه برنامه های ما در مورد توسعه ریلی بصورت جامع تدوین شده و زیرساخت‌های اجرایی و زیرسازی احداث راه آهن تا اسلام آباد غرب ٨۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بدون هیچ ابهامی اتصال راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی و سپس خانقین و شبکه ریلی کشور عراق و در نهایت وصل به سوریه و سواحل مدیترانه در دستور کار مقامات عالیه استان و کشور است!

از سوی دیگر منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور هم در سفر پاییزی سال گذشته خود به کرمانشاه با حضور در ایستگاه راه آهن آن شهر مجدد تأکید کرد اعتبارات تکمیل پروژه بزودی تزریق می‌شود چرا که از نگاه دولت کرمانشاه، دروازه عتبات عالیات است و تکمیل راه آهن مرز خسروی برای تردد زائران، در اولویت کار ماست!

و اما در اوایل این هفته جاری صحرایی استاندار بومی کرمانشاه حجت را بر همگان تمام نمود آنجا که به صراحت اعلام کرد: جایگاه اثرگذار کرمانشاه باید در غرب کشور نمایان شود، ما توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه - خسروی و حتی قطار شهری با همت تمام مسئولان استان و شخص رئیس جمهور و مدیران خاتم الانبیا داشتیم و تا دهه فجر سال آینده این پروژه بزرگ و حیاتی استان هم به بهره برداری می‌رسد! 

(خبرها و مطالب برگرفته از رسانه های رسمی ایران است) 

کد خبر 2769969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha