تصویب نکردن بودجه شهرداری توسط شورا، خلاف قانون است

  سرویس کرمانشاه _ شهردار کرمانشاه گفت: تصویب نکردن بودجه مصوب سال جاری شهرداری توسط شورای شهر، اخلال در امور شهر  و عملی خلاف قانون به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نادر نوروزی در نشست خبری شهرداری که با حضور رسانه های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ در دی ماه سال گذشته در موعد مقرر برای تصویب به شورای شهر ارسال شد ولی با وجود تصویب کلیات، به بهانه وجود برخی مشکلات،  جزییات آن تاکنون با وجود برگزاری ۳۰ جلسه کاری با اعضای این شورا، به تصویب نرسیده است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: عدم تصویب بودجه شهرداری یک نوع تخلف قانونی است و بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

 نوروزی گفت: اخیرا نیز طرح دو فوریتی لایحه بودجه امسال را به صحن شورا بردیم که بر اساس قانون باید به رای اعضای شورا گذاشته می شد، اما رییس شورا در حرکت عجیب که نقض قانون است، عنوان کرد که با اختیار خودم این کار را انجام نمی‌دهم.

شهردار کرمانشاه پیرامون هزینه های لایحه بودجه امسال و اصلاحیه بودجه سال گذشته گفت: در تمام شهرداری‌های کشور بودجه بر اساس یک ساختار مشخص و یکسان تدوین می‌شود و نمی‌توان کُدهای ساختگی به آن اضافه کرد.

نوروزی گفت: رئیس شورای شهر عنوان کرده هزینه بازدیدهای شهردار ۶۴ میلیارد تومان شده، این در حالی است که بازدیدهای شهرداری ذیل کُد بودجه‌ای هزینه‌های پیش بینی نشده قرار دارد و در روند بازدید شهردار، معاونین یا شهرداران مناطق اگر موارد پیش بینی نشده ای مانند آسفالت یک یا تامین نیاز وسایل گرمایشی و سرمایشی یک مرکز فرهنگی اتفاق بیفتد، از این محل انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی واقعیات را به دلیل مصلحت شهر و مردم تاکنون بازگو نکرده ام ولی اگر ضرورت پیدا کند اینکار را خواهم کرد.

نوروزی بودجه سال جاری را  ۶۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بر هزینه های شهرداری نظارت کامل دارند و علاوه بر این حسابرس تعیین شده از سوی شورای شهر  نیز بر گردش مالی و نحوه هزینه کرد شهرداری نظارت کامل دارد.

شهردار کرمانشاه ایرادات گرفته شده توسط شورای شهر از بودجه سال ۱۴۰۳ را وارد نداست و گفت: این سخنان که حتی مصداق آن نیز اعلام نمی شود به نوعی القای شبهه برای تخریب محسوب می شود.

نوروزی یادآور شد: طبق مکاتبات انجام گرفته با استاندار کرمانشاه مقرر شده که نهایتا تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تکلیف بودجه شهرداری مشخص شود زیرا انجام کارهای زیربنایی و خدماتی نیازمند کد بودجه است .

کد خبر 2769939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha