رئیس فراکسیون جنبش نسل نو در مجلس عراق: تسلیم خواست حزب دمکرات کردستان برای به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمان نشوید

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس فراکسیون جنبش نسل نو در مجلس عراق از همه احزاب سیاسی خواست تا تسلیم خواسته حزب دمکرات کردستان نشوند و این حزب را مجبور به شرکت در انتخابات کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، روز یکشنبه سروه عبدالواحد رئیس جنبش نسل نو در مجلس عراق در شبکه اجتماعی X نوشت باید احزاب سیاسی، حزب دمکرات کردستان را مجبور به شرکت در انتخابات کنند نه این که تسلیم خواسته این حزب شوند.

در حالی که اقلیم کردستان اکنون با برگزاری انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان روبروست، حزب دمکرات کردستان به تنهایی در یک طرف قرار گرفته و از برگزاری انتخابات ممانعت می‌کند. در مقابل همه احزاب سیاسی دیگر با برگزاری انتخابات موافق هستند اما با پراکندگی و بدون اتخاذ موضع یکسان فقط به عنوان تماشاچی منتظر تصمیم حزب دمکرات کردستان مبنی بر برگزاری انتخابات هستند.

سروه عبدالواحد اشاره کرد که آنها به عنوان جنبش نسل نو حتی اگر تنها حزب مخالف با به تعویق انداختن پارلمان باقی بمانند بر موضع خود استوار خواهند بود و جز در مقابل خواست مردم کردستان تسلیم خواست هیچ حزب دیگری نخواهند شد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان جنبش نسل نو یک جایگزین سیاسی در اقلیم کردستان هستیم بنابراین نمی‌شود آلترناتیو سیاسی باشید و به خواست احزاب سیاسی دیگر وابسته شوید.

براساس زمانی که ریاست اقلیم کردستان و کمیسیون عالی انتخابات عراق در خصوص آن به توافق رسیدند قرار است در تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان برگزار شود اما هنوز مشخص نیست که آیا این انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد یا برای بار چهارم برگزاری آن به تعویق می‌افتد.

کد خبر 2769887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha