حمله پهبادی به میدان «کورمور» انتقال برق را 2500 مگاوات کاهش داد؛ آمریکا محکوم کرد

وزارتخانه‌های برق و منابع طبیعی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به علت انجام یک حمله پهبادی به میدان گازی «کورمور» انتقال گاز به نیروگاه های برق متوقف شده و در پی آن انتقال حدود ۲۵۰۰ مگاوات برق کاهش پیدا کرده است.

کارمندان هر دو وزارتخانه همراه با شرکای خود در تلاش هستند تا شرایط را در این میدان به حالت عادی برگرداند و انتقال گاز به نیروهای برق مجددا از سرگرفته شود.
روز جمعه «رمک رمضان» فرماندار چمچمال در خصوص حمله به میدان گازی کورمور اعلام کرد حدود ساعت ۶:۴۵ شامگاه این روز میدان گازی کورمور مورد هدف پهبادی قرار گرفت.
میدان گازی کورمور از سال ۲۰۰۷ احداث شده است و در منطقه «قادر کرم» از توابع منطقه چمچمال در استان سلیمانیه واقع شده است، که در آن شرکت دانه گاز مشغول به تولید گاز است.
آمریکا ضمن محکوم کردن حمله پهپادی به میان گازی کورمور، تحت کنترل اقلیم کردستان عراق، خواستار تحقیق در این مورد شد.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای حمله پهپادی شب گذشته به بزرگترین میدان گازی تحت کنترل اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد. بر اساس گزارش ها چندین تن از کارکنان این میدان گازی کشته و زخمی شده اند.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود خواستار تحقیق برای یافتن عوامل این حمله و محاکمه آنان شده است. آمریکا این حمله را نقض حاکمیت عراق توصیف کرده است.

کد خبر 2769826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha