اردوغان: در ترکیه هیچ شهروند ارمنی احساس تبعیض نمی کند

سرویس ترکیه - اردوغان در پیامی به رهبر ارمنی های ترکیه گفت که هرگز اجازه نداده است شهروندان ارمنی ترکیه احساس شهروند درجه دو بودن داشته باشند.

به گزارش کردپرس، همزمان با صد و نهمین سالگرد نسل کشی ارمنی ها در سال 1915، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال پیامی به ساهاک ماشالیان، پاتریارک کلیسای ارمنی های ترکیه، گفت که هرگز اجازه ندادیم و نخواهیم داد که حتی یک شهروند ارمنی ترکیه به حاشیه رانده و طرد شود یا در سرزمین خود احساس شهروند درجه دو بودن کند.

به نوشته روزنامه آگوس، اردوغان پیام خود را با صمیمانه ترین احساسات آغاز کرده است. 

در ادامه پیام اردوغان آمده است: «امروز بار دیگر از شهروندان ارمنی امپراتوری عثمانی که در شرایط نامطلوب جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند با احترام یاد می کنم و به بازمانده های آنها تسلیت می گویم.

برای همه اعضای جامعه عثمانی که بر اثر درگیری ها، شورش ها، جنبش های مافیایی و اقدامات تروریستی جان خود را از دست داده یا شهید شدند، از خداوند طلب آمرزش می کنم.

ویرانی‌های ناشی از جنگ جهانی اول در سرزمین عثمانی تاثیر عمیقی در خاطرات به جا گذاشت. تداوم فضای صلح و آرامش که نیاکان ما به میراث گذاشتند، تنها با تلاش مشترک ما امکان پذیر است.

امنیت، رفاه و خوشبختی شهروندان ارمنی ما که سرزمین های آناتولی را با آثار فرهنگی و انسانی خود غنی کردند، امروز نیز تضمین شده است.

ما اجازه نداده ایم و نخواهیم گذاشت حتی یک شهروند ارمنی در سرزمین مادری خود به حاشیه رانده شود، طرد شود و یا احساس شهروند درجه دوم بودن، کند.

مهم این است که نباید اجازه دهیم اتفاقی که در تاریخ افتاده با اظهارات تندرو و رادیکال و زبان نفرت تفسیر شود بلکه باید با هدایت عقل، وجدان و علم به آن بپردازیم.»

در پایان این پیام آمده است: «ویرانی‌های ناشی از جنگ جهانی اول در سرزمین عثمانی تاثیر عمیقی در خاطرات به جا گذاشت. تداوم فضای صلح و آرامش که نیاکان ما به میراث گذاشتند، تنها با تلاش مشترک ما امکان پذیر است.»

کد خبر 2769725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha