جنایات قتل‌عام ارامنه توسط عثمانی‌ها همچنان ادامه دارد

سرویس سوریه - اعضای مجلس اجتماعی ارامنه دیرالزور ضمن اشاره به جنایت قتل‌عام ۱۰۹ سال پیش اجداد خود توسط عثمانی‌ها، اعلام کردند که این جنایات همچنان علیه مناطق شمال و شرق سوریه ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، اعضای مجلس اجتماعی ارامنه دیرالزور در مصاحبه‌ای با بیان اینکه عثمانی‌ها ۱۰۹ سال پیش اجداد آنها را قتل‌عام کردند، اعلام کردند که این جنایات همچنان علیه مناطق شمال و شرق سوریه ادامه دارد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «آرام گرابت» رئیس مشترک مجلس اجتماعی ارامنه دیرالزور، روز ۲۴ آوریل را خاطره دردناکی برای ارامنه دانست و اظهار داشت: «ارامنه توسط عثمانی‌ها قتل‌عام و تنها در یک روز ۲۵۰ تن از روشنفکران، دانشمندان و شخصیت‌های دینی ارمنی کشته شدند.»

«آرام گرابت» در ادامه یادآور شد که پس از این قتل‌عان، مردم ارمنی از خود و اموال خود محافظت کردند، اما عثمانی‌ها و کشورهای شریک آنها ارامنه را مجبور به ترک سرزمین خود کردند.

گرابت با بیان اینکه کشتار ۲۴ آوریل تنها قتل عام ارمنی‌ها نیست، ادامه داد: «دولت ترکیه که توسط عثمانی‌ها تأسیس شد، اقدامات پیشینیان خود را علیه مردم سوریه که به ترکیه مهاجرت کرده‌اند انجام می‌دهد و مرتکب قتل و دستگیری آنها می‌شود. از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند و زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه را هدف قرار می‌دهد.»

جنایات قتل‌عام ارامنه توسط عثمانی‌ها همچنان ادامه دارد

«عارابی جرسوس» عضو مجلس اجتماعی ارامنه دیرالزور نیز اظهار داشت که عثمانی‌ها ۱۰۹ سال پیش به طور سیستماتیک اجداد آنها را کشتند و از جامعه جهانی خواست تا از حقوق ارامنه حمایت کنند.

همچنین «مارال کفوریان» عضو دیگر مجلس اجتماعی ارامنه نیز با بیان اینکه عثمانی‌ها ارمنی‌ها را از سرزمین خود بیرون کردند، گفت: «درد ارامنه هیچگاه دوا نخواهد شد.»

کد خبر 2769723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha