۱۲۶۰ کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان ایجاد شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان یک هزار و ۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارت اپ های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش کرد پرس، آرام حیدری در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، گفت: استان کردستان در شاخص فاوا در رتبه بیست و پنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی اظهار کرد: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ادامه داد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان یک هزار و ۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارت اپ های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت های رقابتی کردستان را وجود شرکت های متعدد دانست و یادآور شد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان های کشور کشور اجرایی شد و این طرح سال جاری نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 2769710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha