سرویس کرمانشاه _ فرماندار کرمانشاه از تاسیس شهرک ضایعاتی ها در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرداری از فعالیت غیرمجاز ضایعات فروشی‌ها و سرقت اموال عمومی توسط آنان متضرر شده است‌.

به گزارش کردپرس، محمدرضا آمویی در جلسه ساماندهی مکان ضایعات فروشی‌های سطح شهرستان که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان ادارات ذیربط برگزار شد، اظهار کرد: سال قبل نیز مصوباتی درخصوص ساماندهی این صنف در مناطق هشت‌گانه برگزار شد، تا ضایعات فروشی‌های غیرمجاز جمع‌آوری شوند،لذا کلید این طرح در محله آقاجان زده شد، که بازتاب خوبی داشت.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه با کمک و اقدام شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر ادارات مربوطه باید برنامه‌ریزی کنیم زمینی برای تخصیص شهرک ضایعاتی ها تعریف و مجوز آن سریعتر اخذ بشود، تا روند جانمایی و ساماندهی این صنف به‌موقع اجرا شود، گفت: می‌بایست علاوه بر مقابله با فعالیت غیرمجاز در این راستا پیگیری لازم از سوی اداره صمت برای صدور قانون مند پروانه کسب افراد واجدالشرایط در دستور کار باشد و همچنین با برنامه مدون برای پلمب اماکن غیرمجاز پیش برویم و مجوزدارها را به شهرک جدید ضایعات فروشی‌ها منتقل کنیم.

وی به لزوم اختصاص بیش از ۳۰ هکتار زمین برای ساخت این شهرک و انتقال مجموع صنف ضایعاتی در آن‌جا اشاره و تاکید کرد: زمینی که سال ۹۸ برای این امر تعریف شده تا اواسط ۱۴۰۱ تمدید شد اما با توجه به اینکه در محدود طرح تفصیلی جدید شهر برخوردیم، که باید مکان جدیدی پیش بینی شود، از طرفی زیرساخت‌ها و تامین بحث آب، برق و فاضلاب شهرک نیز اولویت دارد.

آمویی با تاکید بر اینکه فاز دوم عملیات جمع‌آوری ضایعاتی ها طی ماه جاری آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری در این حوزه متضرر شده و درآمدی که می‌باید از محل این فعالیت‌ها و جمع‌آوری ضایعات عاید مجموعه شهرداری شود، توسط افراد غیرمجاز این صنف دریافت می‌شود، که این مهم جای تامل و اقدام قاطع دارد.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: طرح انضباط اجتماعی با حضور دستگاه قضایی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط، در دستور کار قرار گرفته تا شاهد وضعیت بهتری در حوزه سیما و منظر شهری باشیم.

این مقام مسئول گفت: روند اجرای طرح ساماندهی ضایعاتی ها را امسال با قدرت انجام خواهیم داد، نوع کاربری منازل و مغازه‌های این محلات تجمع ضایعات فروشی‌ها باید تعریف و بررسی شود، همچین وضعیت پراکندگی آنان در شهر ساماندهی بشود و از فعالیت غیرمجاز به صورت تذکر اولیه و اقدام به پلمب در مراحل بعد تشکیل پرونده در دستور کار قرار بگیرد، نظارت مستمر نیز الزامی می‌باشد.

نادر نوروزی نیز در این جلسه بیان کرد: موضوع زمین جدید برای احداث شهرک ضایعاتی از سوی منابع طبیعی مشخص شود و پس از تقسیم‌بندی صنف دارای مجوز به این شهرک منتقل بشوند و برای آن‌هایی که مجوز ندارند نیز باید پرونده قضایی تشکیل شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه فک پلمب، خرید اموال مسروقه در حوزه ضایعات فروشی‌ها جرم است و باید با پرونده قضایی برای آنان تشکیل شود، گفت: صرفا انجام پلمب از اقدامات غیرقانونی آنان جلوگیری نمی‌کند و نیاز به تمهیدات جدی است.

کد خبر 2769637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha